پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به زمین خواری ۲۷ هکتاری در ورودی شهر قزوین، گفت: با دعوت از دستگاه‌های مسئول به کمیسیون در حال بررسی این پرونده هستیم.

شعار سال:‌ محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس در حال بررسی پرونده زمین خواری در قزوین است، گفت: در جلسه ای که در همین رابطه تشکیل شده از مسئولین استانداری، اداره کل اطلاعات و دادگستری دعوت کردیم تا حضور یابند که ضمن حضور این مسئولین پرونده مذکور بررسی شد.

وی گفته شده که برخی دستگاهها این زمین ها را تصرف کردند، افزود: با بررسی هایی که ما داشتیم متوجه شدیم این دستگاهها خود ذی نفع نیستند و بعضا کارکنان آنها از یک شخصی خریداری کردند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اضافه کرد: مسئولین این دستگاهها تاکید کردند که برای برخورد با متخلفین آماده بوده و خواستار اجرای قانون هستند.

پورمختار در نهم آذر امسال گفت: زمین خواری 27 هکتاری در ورودی قزوین را مصداق فساد دانست و گفت: اخیرا گزارشهایی از زمین خواری و تصرفات اراضی ملی در ورودی شهر قزوین به کمیسیون رسیده که بر اساس این گزارشها 27 هکتار از اراضی ملی توسط برخی دستگاهها و سازمانها دیوار کشی شده است.

وی افزود: این دیوار کشی ها بدون طی مراحل قانونی و رعایت قانون صورت گرفته است که متاسفانه گفته می شود بخشی از این زمین ها از سوی برخی از دستگاهها و سازمانهای دولتی تصرف شده است.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه ما در خصوص این زمین خواری از پنج دستگاه استعلام کردیم، گفت: از دادگستری، شهرداری، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی و استانداری قزوین استعلام شد.

پورمختار با اشاره به جواب متناقض این استعلام ها، گفت: جالب است جواب استعلام ها را که دریافت کردیم، متوجه شدیم جواب این پنج دستگاهها متناقض است. یعنی یک مرجع اعلام کرد که این زمین ها در حریم زمین های ملی است و دیگری عکس آنرا اعلام داشت.

وی اضافه کرد: با بررسی هایی که ما داشتیم، این دیوار کشی ها در ورودی قزوین از مصادیق زمین خواری و فساد است که پرونده آن در کمیسیون اصل 90 مجلس بررسی و جهت برخورد به مراجع قضایی و مسئولین مربوطه ارسال می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس,تاریخ انتشار 23 دی 1394,کد مطلب: 13941023000186 www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
باید با پدیده زمین خواری به صورت جدی برخورد بشه خیلی فراگیر شده م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
بازمین خواران باید برخورد قاطع تری انجام بشه نه اینکه محکوم بشن وجریمه بعدش انگار نه انگار م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین