پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۶
فرقی نمی‌کند روزهای منتهی به تعطیلات باشد یا یک روز عادی، اگر مسیرتان به اتوبان تهران - کرج محدوده «کلاک» تا «پل فردیس» بیفتد حتمأ ترافیک شدید را تجربه خواهید کرد. ترافیکی چند کیلومتری که حاصل تردد میانگین200 هزار خودرو در طول روز از این محور است. از آنجایی که مقصد تمامی این خودروها استان البرز نیست و استان‌های دیگراز جمله قزوین، مازندران، گیلان و.. را نیزشامل می‌شود، این معضل در سطح فرا استانی مطرح بوده و چاره‌اندیشی برای حل آن نیازمند نگاه ملی مسئولان است

شعارسال فرقی نمی‌کند روزهای منتهی به تعطیلات باشد یا یک روز عادی، اگر مسیرتان به اتوبان تهران - کرج محدوده «کلاک» تا «پل فردیس» بیفتد حتمأ ترافیک شدید را تجربه خواهید کرد. ترافیکی چند کیلومتری که حاصل تردد میانگین200 هزار خودرو در طول روز از این محور است. از آنجایی که مقصد تمامی این خودروها استان البرز نیست و استان‌های دیگراز جمله قزوین، مازندران، گیلان و.. را نیزشامل می‌شود، این معضل در سطح فرا استانی مطرح بوده و چاره‌اندیشی برای حل آن نیازمند نگاه ملی مسئولان است

18*درصد بار ترافیک کشور بر دوش البرز

هیربد معصومی معاون عمرانی استاندار البرز معتقد است: با وجود اینکه تنها 3 درصد شبکه راه‌های کشور در البرز است اما این استان 18 درصد بار ترافیک کشور را تحمل می‌کند. این حجم شبکه راه‌ها و این مقدار ترافیک با هم همخوانی ندارد و به همین دلیل همواره شاهد ترافیک شدید در استان هستیم.

* مسیر اتوبان همت تغییر می‌کند

معصومی خاطرنشان کرد: در سفرهای اخیر مقام‌های دولتی به استان قول‌های مساعدی مبنی بر حل این مشکل داده شد و استانداری البرز به جد پیگیر این مسأله است. معاون عمرانی استاندار البرز با اشاره به طرح اتوبان شهید همت، گفت: قرار بود این اتوبان در پایان به میدان امام حسین(ع) در کرج متصل شود که هیچ دردی را از ترافیک دوا نمی‌کرد و فقط باعث ورود سریع تر ترافیک به این شهرستان بود. وی افزود: با دعوت از مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه و ارائه توضیحاتی در این خصوص، مقرر شد بزرگراه همت در نقطه کنونی قطع و مسیر طرح تغییر کند.

معصومی اظهار داشت: ادامه اتوبان همت به جای میدان امام حسین(ع) از منطقه «بیلقان» و از روی رودخانه کرج عبور می‌کند

وی با اشاره به ساخت کنار گذر شمال- کرج به طول 17 کیلومتر افزود: با ساخت این کنار گذر ترافیک از کمربندی منتهی الیه شمال کرج عبور کرده و به دانشگاه خوارزمی و در ادامه یک شاخه از آن به جاده چالوس می‌رسد که این اقدام بخش عمده‌ای از ترافیک را کم می‌کند. به این ترتیب 60 درصد از 200 هزار خودرو که از اتوبان عبور می‌کنند جذب کنار گذر شمالی و جنوبی شده و از استان خارج می‌شوند. این طرح در سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان تأیید شد و دولت قبول کرد در این زمینه کمک کند. هزینه پل به طول 600 متر که قرار است به کنار گذر شمالی متصل شود را دولت تقبل می‌کند و ادامه مسیر به شهرداری کرج واگذار می‌شود. طرح دوطبقه کردن قسمتی از اتوبان معصومی با اشاره به اینکه ترافیک استان البرز در سطح ملی مطرح است تصریح کرد: تمام مشکلات از جمله مسائل زیست محیطی، آلودگی صوتی و.. بر دوش استان است و باید در این خصوص اقدام ملی انجام شود. طرح مطالعاتی دو طبقه کردن قسمتی از اتوبان تهران - کرج در حال انجام است و می‌توان با دو طبقه کردن حدود 15 کیلومتر از انتهای شهید همت تا حدود دانشگاه خوارزمی با 5 خط رفت وبرگشت قسمتی از مشکل ترافیک را حل کرد.

* تزریق بودجه از سوی دولت

معاون عمرانی استانداری البرز با انتقاد از اینکه فرآیند تکمیل اتوبان شهید همت با کندی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: هنوز نقشه‌های اجرایی به پیمانکار ابلاغ نشده و با وجود تزریق بودجه و اعتبارات از سوی دولت، این شرکت کوتاهی می‌کند. تقاضا داریم زیرمجموعه‌ها با جدیت کار خود را دنبال کند؛ زیرا برنامه ما آماده‌سازی این پروژه ظرف 6 ماه آینده است.

اعلام آمادگی شرکت چینی برای سرمایه گذاری وی هزینه طرح دو طبقه کردن قسمتی از اتوبان را 2 هزار و 500 میلیارد تومان عنوان کرد و از اعلام آمادگی یک شرکت چینی برای سرمایه گذاری این طرح خبر داد و افزود: این شرکت آماده است با روش «بی. او. تی» این سرمایه گذاری را انجام دهد، به این صورت که به مدت 15 سال درآمد حاصله اتوبان به این شرکت برسد، ما در حال مطالعه این طرح هستیم و به نظر می‌تواند تصمیمی مؤثر باشد.

* مترو کرج در دستور کار

یکی از راه‌‌حل‌های ترافیک درون شهری کرج راه‌اندازی مترو است که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد و همچنان راه به جایی نبرده است. معاون عمرانی استانداری البرز با اشاره به اینکه هنوز در مترو کرج به دنبال حل مناقشات بین پیمانکار و کارفرما هستیم، یادآورشد: در جلسه اخیری که با پیمانکار داشتیم مقرر شد هر طلبی که دارد تسویه شود و کارگاه را تحویل دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، سال بيست و يكم، شماره ، 6120 شنبه 19 دی ماه 1394، صفحه14

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بروبچ کرج
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
آقا انصافا تو این چند وقت اخیر پروژه های خوبی برای جاده و راه های داخل شهر کرج شروع کردن و خیلی هاش هم خیلی زود به نتیجه رسوندن
ما که راضیم ازشون خدا هم راضی باشه

البته اون زیرگذر مهرویلا و ادامه اتوبان همت تکمیل کنن دیگه شاهکار کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین