پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۲۸۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان بر لزوم توجه جدی به اشتغال پایدار زنان روستایی تاکید کرد و گفت: این مهم در برنامه‌های دولت در سال‌جاری قرار دارد.

شعارسال: محمود قنبری در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده در سمنان از بخش تعاون به عنوان یک ظرفیت برای اشتغال بانوان نام برد و اظهار کرد: ایجاد تعاونی‌های روستایی می‌تواند به اشتغال پایدار زنان روستایی کمک شایانی کند.

وی ادامه داد: ممکن است افرادی در روستاها از طریق ایجاد تعاونی اشتغال ایجاد کرده باشند اما آنها نیازمند حمایت هستند و ما باید تلاش کنیم برنامه‌های عملیاتی قابل اجرا در این حوزه داشته باشیم .

معاون استاندار سمنان گفت: دستگاههای اجرایی باید آموزش‌های تخصصی و متفاوت از دیگر دستگاه‌ها ارائه دهند تا تداخل آموزشی صورت نگیرد .

قنبری بر لزوم رویکرد علمی به حوزه آموزشی تاکید کرد و افزود: در گذشته هم آموزش‌هایی ارائه می‌شد اما ممکن است استانداردها چندان در آن رعایت نمی‌‌شده، لذا باید استانداردسازی آموزشی از طریق هم‌افزایی و همکاری ادارات مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، اشتغال زنان سرپرست خانوار است و هرچه اقدامات این بخش توسعه باید، از میزان آسیب‌های اجتماعی کاسته خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در همین ارتباط به لزوم نظارت مسئولان استان تاکید کرد و گفت: تلاش همه ما باید این باشد که انگیزه‌ها را افزایش دهیم و برای حفظ و افزایش انگیزه باید با نظارت و کمک مستمر، و بازدید از روستاها در جریان مشکلات و درخواست‌های آنها قرار بگیریم .

وی با بیان اینکه استان سمنان از لحاظ باغات و محصولات کشاورزی شرایط نسبتا خوبی دارد افزود: با توجه به عدم امکان فروش محصولات توسط روستائیان و احتمال خراب شدن محصول، با استفاده از صنایع تبدیلی و دستگاه‌های خشک‌کن میوه می‌توانیم در فروش محصولات به آنها کمک کنیم.

قنبری با بیان اینکه امروزه بازاریابی در دنیا یک رشته تخصصی دانشگاهی محسوب می‌شود ادامه داد: اگر تعاونی بازاریابی طراحی شود تولیدکنندگانی که دغدغه تولید دارند، دیگر برای عرضه مشکل نداشته باشند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه سال گذشته حدود 4000 دانش آموز استان، در قالب طرحی حداقل یک مهارت را آموزش دیدند اضافه کرد: برای این آموزش، نیاز به کار کارشناسی است و ابتدا باید علاقه دانش آموزان و سپس استعدادیابی و آموزش مدنظر قرار گیرد .

وی به مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها اشاره و اظهار کرد: عمده جامعه هدف ما را مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تشکیل می‌دهند و با حمایت از آنها از طریق ایجاد اشتغال، می‌توانیم از خروج ساکنین روستا به شهرها و ظهور پدیده حاشیه نشینی جلوگیری کنیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 5مهر1396، کدخبر: 967-590-5: www.semnan.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین