پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
رئیس ­سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران: استفاده از افراد فاقد صلاحیت در بخش ساخت و ساز منجر به جان باختن سالانه حدود 1900 نفر در کشور در حوادث ساختمانی می شود.

شعارسال:کسانی که شغل دیگری جز نظارت برساخت و ساز­ دارند باید حضورشان در صنعت ساختمان کمرنگ تر شود.
وی تصریح کرد: تا زمانی که کنترل های لازم در کشور در زمینه حضور افراد صاحب صلاحیت ­در بخش ساخت و ساز وجود نداشته باشد و درباره نتیجه کار از مهندسان ناظر بازخواستی نشود عمر ساختمانهای کشور هر روز کمتر می شود.
قربانخانی تاکید کرد: باید قانون نظام مهندسی ­اصلاح شود زیرا نحوه نظارت ­بین ساختمان 200 متری و دو هزار متری مشخص نیست.
وی درباره اجرایی نشدن قانون مقررات ملی­ ساختمان گفت: ما به عنوان جامعه مهندسین اصرار داریم این قانون رعایت شود و خواستار برکناری هر مقامی هستیم که در این حوزه­ کوتاهی کرده است چون در این میان حقوق مصرف کنندگان یعنی مردم پایمال می شود.
قربانخانی افزود: متاسفانه در بسیاری از شهرها به دلیل اینکه شهرداری ها خودگردان هستند و منابعشان­­ تامین نمی شود کیفیت زیست مردم و فضای سبز کاهش پیدا کرده است.
­رئیس ­سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره نظارت بر گودبرداریها نیز گفت: در سال 95 حدود 17 هزار بازدید از ساختمان ها و گودبرداری ها صورت گرفت­ و­­ صدها اخطار به مهندسان و مالکان داده شد همچنین گزارشهایی به شهرداری برای منع کار دادیم تا ایمنی لازم را تامین کنند.
قربانخانی­ تاکید کرد: تخلفات نسبت به چند سال گذشته کاهش یافته اما هنوز وجود دارد زیرا در کار ساخت و ساز هنوز افراد فاقد صلاحیت حضور دارند.
وی افزود: درحال حاضر تلفات ساختمانی ایران نسبت به میانگین جهانی بالاست و تقریبا به ازای هر 3 میلیون نفر ساعت در ایران یک حادثه و تلفات ساختمان داریم در حالیکه در کشورهای همسایه به ازای هر 8 میلیون نفر ساعت یک حادثه­ ­و در کره جنوبی به ازای هر 13 میلیون نفر ساعت یک حادثه و در کشورهای پیشرفته به ازای هر 20 تا 40 میلیون نفر ساعت یک حادثه داریم.­

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار 7 مهر 96 ، کد خبر:  1828654 ، www.irib.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین