پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کارشناس تغذیه و رژیم درمانی گفت: سلامت افرادی که در ایام محرم در حال سوگواری هستند، ضروری است تا بیماری منجر به باز ماندن از عبادت نشود.

شعارسال : پیام فرح‌بخش کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در خصوص طبخ و نگهداری غذاهای نذری، اظهار داشت: رعایت برخی نکات در تهیه مواد اولیه غذاهای نذری اعم از تهیه گوشت و سبزیجات گرفته تا موارد دیگر لازم و ضروری است.

وی در ادامه گفت: سلامت افرادی که در این ایام در حال سوگواری هستند، مهم و ضروری است تا بیماری منجر به باز ماندن از عبادت نشود و اگر قصد تهیه غذای نذری دارند باید به سلامت آنها توجه ویژه‌ای کنند.

فرح‌بخش ادامه داد: مواد اولیه را از مراکز معتبر تهیه کنند، به جای اینکه کشتار دام داشته باشند تهیه گوشت را از مراکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی تهیه کنند تا اطمینان حاصل شود. برای تهیه برنج و حبوبات از کیفیت و عدم آلودگی آن مطمئن شوند. برنج و حبوبات مانده نباشد چون وقتی در فضای مرطوب و تاریک قرار می‌گیرد در آن قارچ رشد می‌کند. هر چند دیده نمی‌شود اما به سلامت لطمه می‌زند.

عضو هیأت علمی مرکز قلب تهران، افزود: اگر سبزیجات استفاده می‌کنند باید آن را شسته و ضدعفونی کنند و در غذای نذری به کار ببرند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه چه نکاتی را باید در مرحله پخت و آماده سازی برای سوگواران در نظر بگیرند، افزود: از زمان طبخ تا توزیع اگر ماده غذایی نیاز به یخچال دارد در یخچال قرار بگیرد و این مسأله در رابطه با سبزیجات و گوشت که امکان فساد دارد، مهم‌تر است.

عضو هیأت علمی مرکز قلب تهران در رابطه با محیطی که غذاهای نذری در آن طبخ می‌شود، گفت: در مواقعی که نذورات در حجم زیاد تهیه و توزیع می‌شود باید نکات بهداشتی به صورت دقیق انجام شود. اینکه به صورت کامل طبخ شود، نیم‌پز نباشد و اضافه زمان طبخ نداشته باشد.

وی بیان داشت: بهتر است غذای امروز را برای فردا نگهداری نکنیم و غذا به اندازه کافی آماده شود.

فرح‌بخش در رابطه با اینکه در محل طبخ غذای هیأت‌ها، مأموران بهداشت حضور ندارند، افزود: آشپزهایی که در این مراسم‌ها به کار گرفته می‌شود حرفه‌ای هستند و کمتر مشاهده می‌شود با بیماری روبه‌رو باشند؛ اما اینکه بگوییم نظارت بهداشتی دقیق وجود دارد، نظارت خاصی نمی‌بینیم و آن را به آشپز می‌سپاریم.

وی در گفت‌وگو با رادیو سلامت اظهار داشت: به جای روغن‌های جامد، از روغن مایع استفاده شود، چون ممکن است عزاداران فشار خون، چربی خون و یا بیماری قلبی داشته باشند؛ نباید از نمک و ادویه‌جات هنگام طبخ استفاده کرد و بهتر است آن‌را جداگانه کنار غذا قرار داد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:9مهر 1396، کدخبر: 13960708000512، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معینی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
باید یه نظارت کلی به نذوراتی که تو ماه محرم پخش میشه بشه چون آدم های زیادی اونو مصرف میکنن و اگر بهداشت تو طبخ غذا ها رعایت نشه افراد زیادی بابیماری روبه رو میشن .ن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین