پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری فاضلاب در روستاهای دویره و احمدی یک پروژه حمایتی از سوی دولت است گفت: برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای بخش مرکزی بوشهر مطالعات مشاور طرح باید کامل شود.

شعار سال: سیدمحمد حسن باستی صبح امروز در نشست بررسی طرح تصفیه خانه فاضلاب روستاهای دویره و احمدی شهرستان بوشهر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مهم اهالی دویره و احمدی که دغدغه مسئولان هم هست بوی بد و پساب فاضلاب تصفیه خانه است که مشاور و پیمانکار طرح باید به این دو دغدغه پاسخ دهد.

وی با اشاره به اینکه فاضلاب زیرساخت مهمی در روستاها محسوب می‌شود، بیان کرد: پروژه فاضلاب دویره و احمدی یک پروژه حمایتی از سوی دولت است و اجرای آن برای ما مهم است.

معاون استاندار بوشهر ، دویره و احمدی را دو روستای بزرگ بخش مرکزی شهرستان بوشهر دانست و تصریح کرد: تاکنون سیستم دفع فاضلاب آن از طریق چاه های جذبی بوده و برای اجرای تصفیه خانه فاضلاب در این دو روستا چند شرط لازم است.

باستی خاطرنشان کرد: مطالعات مشاور طرح باید کامل بوده تا بهره برداری از پساب فاضلاب هم به نحو احسن انجام شود، ضمن اینکه قرار است پساب فاضلاب، طرح پرورش اردک هم اجرا شود لذا در طراحی و مطالعات مشاور باید آب مورد نیاز با کار کارشناسی دقیقی مشخص شود.

وی بیان کرد: در زمینه آب های سطحی، اگر مازاد آبی وجود داشته باشد، سرمایه گذار طرح باید وظیفه انتقال مازاد پساب را متعهد شود.

معاون استاندار بوشهر با بیان اینکه پیمانکار طرح باید زمان بندی مشخصی برای اجرای پروژه دهد، گفت: بوزدایی، دغدغه جدی ما در اجرای پروژه تصفیه فاضلاب دویره و احمدی است لذا باید از مکانیزم خوبی برای بوزدایی استفاده شود.

باستی خواستار تضمین مشاور طرح در مورد بوزدایی شد و افزود: شوراهای دو روستا هم در اجرای پروژه همکاری لازم را دارند و نکات لازم وجزییات طرح را برای مردم تشریح می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر هم در این نشست ضمن تشریح شرایط پروژه، بر رعایت موارد خواسته شده از سوی استان توسط مشاور و مجری طرح تاکید کرد.

مسعود نصوری افزود: پساب خروجی طرح باید شامل استانداردهایی از جمله فاقد بو باشد ضمن اینکه نحوه انتقال هم نباید صدمه ای به اراضی کشاورزی وارد کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 10 مهر 96، کد مطلب: 1534380: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین