پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۱۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
آمانو دیدارش با صالحی را سازنده خواند و گفت: توافق کردیم به همکار‌های دو جانبه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دهیم .

شعارسال: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دیدارش با علی اکبر صالحی رییس سامان انرژی اتمی در نشستی خبری از اینکه سفرش در برهه مهم اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک انجام گرفته است ابراز خرسندی کرد و افزود: روابط ایران و آژانس وارد فاز جدیدی شده است و ما آمادگی داریم همکاری‌های خود را به همین نحو ادامه دهیم و در مقابل هم همکاری کامل ایران لازم است.

آمانو درباره اجرای پروتکل الحاقی تصریح کرد: اجرای پروتکل الحاقی از اقدامات بسیار مهم است تا شرایط به وجود آمده را حفظ کنیم. ایران اکنون به دوره جدیدی وارد شده است و ما متعهد به ادامه تلاش های غیرجانبدارانه و غیرسیاسی خود هستیم.

این مقام ارشد آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به این پرسش که مختومه شدن کامل پرونده هسته ای ایران و نتیجه به دست امدن ارزیابی گسترده تر چقدر زمان می برد؟ گفت: آنچه مهم است تمرکز برای اجرای برجام است در صورت ادامه آرام و مثبت همکاری‌ها موارد ابهام برطرف می‌شود.

آمانو در مورد نتیجه‌گیری گسترده‌تر گفت: بعد از همکاری‌های اولیه این موضوع مشخص می‌شود.

وی درباره همکاری های دیگر فنی نیز گفت: با در نظر داشتن قطعنامه های شورای امنیت، شاید در برخی موارد نتوانیم همکاری های فنی داشته باشیم اما این موضوع در حال بررسی است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن نرسیده که باتوجه به اینکه رژیم صهیونیستی سلاح هسته ای دارد، آژانس به این مساله رسیدگی کند؟ گفت: در مورد این مساله در اجلاس بعدی آژانس و شورای حکام در ماه سپتامبر گفت‌وگو می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار خبر 28 دی 1394، کدمطلب: 94102816896، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین