پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۶۵۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
رئیس کمیته تحقیق و تفحص سازمان هدفمندی یارانه‌ها، گفت: سازمان حدودا ۱۵ سال است که فعالیت می‌کند و بیش از ۱۵ هزار میلیارد پول باید در این سازمان شفاف سازی شود.

شعار سالجبار کوچکی‌نژاد  درخصوص تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اظهار داشت: بخش فساد در سیستم کشور موجب نگرانی جدی برای مردم که بیشتر آن را حس می‌کنند و همچنین برای مقام معظم رهبری که مداوم در این خصوص هشدار می‌دهند شده است.

ریشه کن کردن فساد خانه‌تکانی مدیریتی کشور است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مجلس شورای اسلامیبا بیان اینکه ریشه کن کردن فساد خانه‌تکانی مدیریتی کشور است، گفت: اگر این سیستم اصلاح نشود بعد از دستگیری مفسدین و دزدها فساد را ریشه کن نمی‌کند، چون افراد ناسالمی وجود دارند که برای دریافت پست پول و باج پرداخت می‌کنند.

کسی که برای پست باج می‌دهد به بیت‌المال رحم نمی‌کند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اینکه مشخص است کسی که برای پست باج می‌دهد بعد از تصاحب پست به بیت‌المال رحم نمی‌کند، اضافه کرد: سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های کشور است که طبق گزارشات دریافتی 85 هزار میلیارد تومان از مردم دریافت می‌کند و از این میزان حدودا 43 هزار میلیارد را بین مردم توزیع می‌کنند و حدود 4 هزار میلیارد تومان را به‌بخش تولید می‌دهند.

کمک بلاعوضی به بخش تولید نشده است

وی ادامه داد: در پرداخت پول به بخش تولید مقرر شده بود که بلاعوض و کمک یارانه‌ای پرداخت شود اما تا کنون هیچ مبلغی تحت عنوان کمک بلاعوض در اختیار بخش تولید کشور قرار نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه 10 درصد باید در اختیار وزارت بهداشت قرار بگیرد که آن هم نیز باید در بخش درمان باشد که لازم است پیگیری کنیم که این مبلغ در چه بخش‌هایی هزینه می‌شود، بیان کرد: در نتیجه این تحقیق و تفحص به اندازه تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان سنگین است؛ متن این تحقیق و تفحص بعد از نوشته شدن در صحن علنی رای گیری شد و در کمیسیون نیز رای آور و اعضای هیئت رئیسه آن نیز مشخص شد.

لزوم تعیین تکلیف بیش از 15 هزار میلیارد پول در سازمان هدف‌مندی یارانه‌ها

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این کار یک کار سنگین است، اضافه کرد: این سازمان حدودا 15 سال است که فعالیت می‌کند و پیش‌بینی ما این است که بیش از 15 هزار میلیارد پول باید در این سازمان شفاف سازی شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم که هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این راه به ما کمک کند، گفت: این پول متعلق به مردم و بخش‌های آسیب پذیر و تولید است و در هرجایی که غیر از موارد مطرح شده هزینه شده باشد تخلف صورت گرفته است.

امکانات و ویلاهای زیادی از ساحل گنبد تا آستارا برای استفاده مدیران دولتی قرار دارد

نماینده مردم رشد در مجلس با اشاره به اینکه در طی یک اعمال ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس متوجه شدیم که در ساحل دریای خزر از گنبد تا آستارا بسیاری از امکانات و ویلاهای دولت با امکانات، نگهبان و آشپز قرار دارد برای اینکه یک مدیرعامل در سال چند بار به آنجا سفر کند، ادامه داد: در طول سال حقوق کارکنان، آشپزها، دکور را تغییر می‌دهند.

مجلس شورای اسلامی در قانون گذاری پیش است

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه با اعمال ماده 236 خواستیم بفهمیم چند هزار میلیارد در این مکان‌ها هزینه می‌شود و چه میزان اموال در آنجا قرار دارد که طبق قانون باید واگذار شود، ادامه داد: مجلس در قانون گذاری پیش است و بیش از حد قانون تصویب شده.

شروع کار تحقیق و تفحص منتظر دستور رئیس مجلس است

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مجلس در خصوص اینکه این تحقیق و تفحص از چه زمانی شروع می‌شود و اعضا این کمیته چه کسانی هستند، اظهار داشت: در هفته گذشته آن انتخاب شده و بعد از انتخاب هیئت رئیسه منتظر ابلاغ رئیس مجلس هستیم، آقایان انارکی و بهمنی نائب رئیسان کمیته هستند و طبق قانون شش‌ماه برای تحقیق و تفحص فرصت داریم و در صورت به نتیجه نرسیدن زمان آن را تمدید می‌کنیم./

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 19 مهر 96، کدمطلب:351744، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین