پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
همزمان با شروع سال جدید تحصیلی انتظار می رود دانشگاه یاسوج به عنوان دنشگاه مادر استان پذیرایی و استقبال خوبی از دانشجویان بعمل آورد ولی اخبار این روزهای دانشگاه گویای چنین چیزی نیست.

شعار سال: طی اخبار هفته اخیر شنیده شده قریب 150نفر از دانشجویان غیربومی دانشگاه یاسوج در رابطه با اسکان مشکل جدی دارند و بی توجهی و کم محلی مسئولین دانشگاه مواجه شده اند. در حالی وظیفه اولیه دانشگاه فراهم کردن خوابگاه برای دانشجویان است و مسولین دانشگاه به بهانه های واهی از زیر آن شانه خالی می کنند.

شنیده حاکی از این است که دانشجویان در روزهای اخیر در مکان های عمومی، مساجد ، پارک و .... اسکان دارند...نکته دیگر این است که بخش اعظمی از این دانشجویان حتی اتاق های خود را تعیین کرده بودند ولی مسولین دانشگاه اقدام به حذف ثبت نام خوابگاهی آنها کرده اند.

براساس اظهارات برخی از دانشجویان این دانشگاه از دیگر نکات بحران برانگیز این روزهای دانشگاه تخریب و ساخت ساز دانشکده کشاورزی است که با شروع سال تحصیلی هنوز اتمام نیافته و گویا برخی کلاس های درس تعطیل و طرح های آزمایشگاهی این دانشکده را با مشکل جدی مواجه کرده است.

طبق شنیده ها و اظهارات برخی دانشجویان از دیگر نکات قابل بحث این است که دانشگاه یاسوج که بیشترین حجم دانشجویی غیر بومی و خوابگاهی را دارد با شروع سال تحصیلی هنوز هیج گونه سرویس حمل و نقل تامین نکرده است و ظاهرا ریاست دانشگاه به دلایل اختلافات همیشگی با شهرداری قصد دارد از چنین قراردادی شانه خالی کند و این روزها دانشجویان دانشگاه دولتی که حق استفاده از سرویس و خوابگاه و سایر امکانات دولتی را دارند از آنها محروم می باشند.

برخی شنیدها هم حکایت از این دارد که مسئول صنفی دانشجویان دانشگاه یاسوج به دلیل حمایت از دانشجویان و اعتراض به مسئولان دانشگاه به کمیته انضباطی دانشگاه معرفی شده است.

باید دید آیا مسئولان وزارت علوم فکری به حال دانشگاه یاسوج که در سال های اخیر تاکنون حاشیه های زیادی را به خود به همراه داشته و دارد خواهند کرد یا نه ؟.

مدیر روابط عمومی و حوزه ریاست دانشگاه یاسوج در گفت و گو با این پایگاه خبری در توضیح اظهارات دانشجویان این دانشگاه گفت: تعطیلات تابستان به کارهای تعمیراتی،بهسازی، تغییر کاربری دانشگاه اختصاص داده می شود تا کارهای عمرانی و بهسازی دانشگاه را انجام دهیم.

سید حاجت موسوی ادامه داد: اما امکان این وجود دارد که برخی کارها کمی بیشتر طول بکشند و همه ی ما من جمله آقای دکتر غلامی هدفمان ارائه خدمات بهتر به دانشجویان است، و حتی در همین ایام تعطیلات ساختمان (خوابگاهی) در بین خوابگاه خواهران ما احداث و در حال تکمیل است، و کار سنگین و بزرگی است.

وی افزود: یا به درخواست گروه های آموزشی یا دانشکده ها قسمتی باید تخریب یا تعمیر شود اما تلاش دانشگاه بر این است که قبل از شروع سال تحصیلی این کارهای عمرانی تمام شوند اما گاهی پیش می آید که این روند با یکی دو هفته ای تاخیر مواجه می شود و این موضوع هم چند مدت پیش مطرح شد و در حال حاضر مشکلی نیست.

وی در خصوص معرفی مسئول صنفی دانشجویان دانشگاه به خاطر پیگیری امور صنفی دانشجویان به کمیته انضباطی نیز گفت:اطلاع دقیقی ندارم و مربوط به الان نیست.





شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ 19 مهر 96، کد مطلب: 102369:www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین