پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
ریاض در ادامه اجرای سیاست اصلاح طلبانه و درهای باز در حوزه اجتماعی به خصوص بازنگری در سیاست های سخت گیرانه پیشین که مانع حضور زنان این کشور درعرصه های مختلف اجتماعی بود برای نخستین بار یکی از بانوان عرب را سکاندار فدراسیون ورزش همگانی عربستان سعودی کرد.

شعار سال: شاهزاده خانم 'ریما بنت بندر بن سلطان آل سعود' 42 ساله اولین زنی در تاریخ این کشور است که به سمت ریاست فدراسیون ورزش همگانی عربستان منصوب شده است.

وی که پیش از این معاونت بخش زنان کمیته ملی ورزش عربستان را برعهده داشت سال گذشته از المپیک ریو اخراج شد. مقامات برزیل اعلام کرده بودند که اجازه نخواهند داد شخصیت های منسوب به کشورهای بد نام در قالب مقام های ورزشی به کشورشان وارد شوند.
وی که فارغ التحصیل رشته مطالعات موزه از دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا است سال 1975در شهر ریاض به دنیا آمد و دختر بندر بن سلطان رئیس پیشین سازمان اطلاعات و سفیر سابق عربستان در آمریکا است.
عربستان سعودی به تازگی با اجرای برنامه های رفرمیستی نسبت به سیاست های سخت گیرانه پیشین خود به خصوص در حوزه زنان بازنگری کرده که اجازه رانندگی زنان و حضور بانوان این کشور در ورزشگاه برای شرکت در جشن ملی از جمله این برنامه ها است.
عربستان سعودی از29 اکتبر تا دوم نوامبر سال جرای میلادی میزبان رقابت های قهرمانی اسکواش مسترز بانوان جهان است.
این بازی ها قرار است با حضور 11 کشور و 31 ورزشکار زن در ورزشگاه دانشگاه شاهزاده نورة بنت عبدالرحمن برگزار شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 23 مهر 96، کدمطلب:82696307، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین