پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۶۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ارزش محصولات تولیدی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تا پایان نیمه نخست امسال به دو میلیارد دلار رسید، افزود: توسعه کل پارس جنوبی بیش از ۸۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد.

شعار سال: محمد مشکین فام سه‌شنبه، ٢٧ مهر ماه در نشست خبری پس از بارگیری سکوی ١٧پارس جنوبی در‌بارۀ رقم سرمایه‌گذاری برای توسعۀ کل میدان پارس جنوبی گفت: کل توسعۀ این میدان بدون احتساب فاز ١١، ٨١ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که ٦٧ میلیارد دلار آن برای توسعۀ فازها و ١٤ میلیارد دلار آن هم به بخش بیمه، مالیات، هزینه های گمرکی و ... مرتبط خواهد بود.

وی افت فشار در پارس جنوبی را یک موضوع طبیعی دانست و افزود: رفتار مخزن در بخش‌های مختلف این میدان متفاوت است. با این حال در آینده برای جلوگیری از افت فشار طبیعی به نصب تاسیسات تقویت فشار در این فازها نیاز داریم.

این مقام مسئول گفت: پیش بینی می‌کنیم فاز ١١ پارس جنوبی با نصب سامانههای تقویت فشار به چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز داشته باشد.

مشکین فام افزود: بر این اساس، به فراخور هر یک از میدان‌ها و میزان افت فشارشان تاسیسات را نصب خواهیم کرد.

برداشت روزانه گاز از پارس جنوبی امسال به ٥٤٠ میلیون مترمکعب می رسد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: تا پایان امسال ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی به ٥٤٠ میلیون مترمکعب در روز می رسد که این موضوع به معنای رسیدن به ظرفیت مساوی با قطر در برداشت از این میدان مشترک گازی است.

وی دربارۀ ساخت سکوی ١٧B پارس جنوبی افزود: این سکو آخرین سکوی ١٧ و ١٨ پارس جنوبی است که ساخت آن ٣١ ماه بدون احتساب تاخیرهای ناشی از تحریم‌ها و نبود کالا، زمان برد.

این مقام مسئول تولید روزانه اتان از فازهای ١٧ و ١٨ را هزار و ٤٠٠ تن اعلام کرد و افزود: تولید این محصول ارزش اقتصادی بالایی دارد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به بهره برداری بخشی از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از دیماه سال ۹۳٬ افزود: هم اکنون روزانه ٣٧ میلیون متر مکعب گاز و ٤٠ هزار بشکه میعانات گازی از این فازها برداشت می‌شود.

مشکین فام ارزش اقتصادی محصولات تولید شده از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی را تا ٣٠ شهریور ماه امسال، بیش از دو میلیارد دلار اعلام کرد.

وی با بیان این‌که فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از چهار سکو شامل دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری تشکیل شده است، ادامه داد: دو سکوی اصلی این فازها در سال ٩٣ به بهره‌برداری رسید و امسال نیز دو سکوی اقماری آن (١٧B و ١٨B ) راه اندازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به نصب سکوی ١٨B در مرداد ماه امسال، اظهار کرد: تا پایان آبان ماه امسال این سکو با ظرفیت فرآورش روزانه ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به بارگیری سکوی ١٧B پارس جنوبی گفت: با بارگیری این سکو آخرین سکوی فازهای ١٧ و ١٨ تا اوایل اسفند ماه امسال به بهره‌برداری می رسد.

مشکین فام اعلام کرد: با راه‌اندازی این سکوی ٢٣٠٠ تنی آن زنجیره تولید فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی تکمیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ٧٠ درصد تجهیزات به کار رفته در ساخت این سکو داخلی بوده است، افزود: تنها تجهیزاتی وارد شد که به فناوری بالا نیاز داشته است و امکان ساخت آنها در داخل وجود نداشت.

۱۷ دکل حفاری در پارس جنوبی فعال است

وی تعداد دکل‌های فعال در پارس جنوبی را ١٧ دستگاه اعلام کرد و افزود: بنا به صحبت‌های شرکت ایزایکو انتظار داریم سکوی ١٧B در مدت ٤٥ روز راه‌اندازی شود.

مشکین فام مهم‌ترین عامل تحقق این هدف را فعالیت‌های مربوط به پیش راه اندازی و راه‌اندازی در خشکی اعلام کرد.

وی هزینۀ ساخت هر سکوی فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی را ١٥٠ میلیون دلار ذکر کرد و دربارۀ سیاست‌های کلی شرکت نفت و گاز پارس نیز گفت: خطوط کلی فعالیت‌های این شرکت از سوی وزارت نفت ترسیم شده است و هر دو هفته یکبار نیز این سیاست‌ها رصد می شود.

مشکین فام که به تازگی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس شده است، افزود: با توجه به اینکه سیاست‌های این شرکت در سه سال اخیر قابل قبول بوده است، من نیز همان سیاست‌های پیشین را دنبال می کنم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت شرکت ملی نفت ایران، تاریخ انتشار 27 مهر 95، کد مطلب: ۲/۷/۲۱۹۶۵، www.en.nioc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین