پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹
وزير بهداشت در خصوص وضعيت واردات صافي دياليز به کشور،گفت: به عنوان وزارت بهداشت از توليد داخل حمايت مي کنيم اما حمايت از توليد داخل نبايد به هر قيمتي انجام شود و بنا نيست که از جيب مردم، براي خريد صافي دياليز، دو برابر مقدار معمول آن را پرداخت کنيم چرا که قيمت صافي دياليز در دنيا، 50 درصد ارزانتر از قيمت توليد داخل است.

شعار سال: وزير بهداشت در خصوص وضعيت واردات صافي دياليز به کشور،گفت: به عنوان وزارت بهداشت از توليد داخل حمايت مي کنيم اما حمايت از توليد داخل نبايد به هر قيمتي انجام شود و بنا نيست که از جيب مردم، براي خريد صافي دياليز، دو برابر مقدار معمول آن را پرداخت کنيم چرا که قيمت صافي دياليز در دنيا، 50 درصد ارزانتر از قيمت توليد داخل است.

 دکتر سيد حسن هاشمي پس از حضور در جلسه کميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه قيمت تمام شده صافي دياليز بسيار کمتر از چيزي است که درحال حاضر در بازار مصرف به مردم ارائه مي شود، افزود: وزارت بهداشت و بيمارستان هاي تحت پوشش آن، بزرگترين خريدار صافي دياليز هستند و پولي که براي آن پرداخت مي شود، از بيت المال است و اين منابع متعلق به خانواده ها و اقشار ضعيف و مستضعف، محروم و کودکان يتيم است بنابراين با احترام به صافي دياليز توليد داخل، اما حاضر به خريد اين محصول به قيمت فعلي نيستيم.
دکتر هاشمي افزود: صافي دياليز مثل گندم نيست که مجبور باشيم حدود 2 برابر قيمت جهاني آن را پرداخت کنيم. اگر قيمت فروش اين صافي ها کاهش پيدا کند و حداقل 10 درصد ارزانتر از مشابه خارجي باشد، وزارت بهداشت از توليدات داخلي حمايت مي کند زيرا منفعت مردم از نظر کيفيت و قيمت محصول تضمين مي شود و سلامت آنها در معرض خطر قرار نمي گيرد.
وزير بهداشت ضمن تاکيد بر لزوم رعايت استاندارد توليد صافي دياليز در کشور، خاطرنشان کرد: بيماري که به درمان با دياليز نياز دارد، بايد هر هفته سه بار براي دريافت اين خدمات به مراکز درماني مراجعه کند بنابراين بايد از نظر قيمت و کيفيت، از محصول استفاده شده در اين روند درماني اطمينان حاصل کنيم زيرا وزارت بهداشت متولي سلامت جامعه است.
دکتر هاشمي اظهار داشت: اين موضوع حل خواهد شد البته در مواردي فشارهايي وجود داشت که اين فشارها نتيجه برعکس به همراه داشت.
وزيربهداشت با اشاره به اينکه کيفيت توليدات داخلي صافي دياليز متناسب با قيمت آن نيست، افزود: صافي دياليز با کيفيت را درحال حاضر مي توان با نصف قيمت توليدات داخلي تهيه کرد، ضمن آنکه هيچ بحثي درخصوص دمپينگ کمپاني هاي بين المللي نيز مطرح نيست که بگوييم براي تخريب توليدات داخلي قيمت واردات صافي دياليز را کاهش دادند، زيرا اين قيمت طي ساليان گذشته وجود داشته است، بنده معتقدم برخي افراد درتوليد صافي دياليز از رانتي استفاده مي کنند که بايد شکسته شود، بنابر اين يا قيمت ها را متعادل مي کنند، يا اينکه واردات اين محصول براي دفاع از حقوق مردم و بيماران همچنان وجود خواهد داشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:120171025152714191، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین