پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
حميد کلانتري گفت: رابطه برقرار کردن بين آمار خوب و سرمايه اجتماعي باعث مي شود اگر آمار درست ارائه نگردد بي اعتمادي در جامعه رخنه کند و بي اعتمادي نيز خلاقيت را سرکوب مي کند .

شعار سالحميد کلانتري گفت: رابطه برقرار کردن بين آمار خوب و سرمايه اجتماعي باعث مي شود اگر آمار درست ارائه نگردد بي اعتمادي در جامعه رخنه کند و بي اعتمادي نيز خلاقيت را سرکوب مي کند .

نشست يکروزه هم انديشي و ترويج آمار به مناسبت هفته آمار با حضور مهندس کلانتري معاون امور تعاون،دکتر پارسا رئيس مرکز آمار ايران ، نعمت اله مير فلاح نصيري رييس مرکز آمار و اطلاعات راهبردي ، مديران کل و کارشناسان واحدهاي ستادي و اجرايي و سازمان هاي تابعه امروز در سالن تلاش مجموعه فرهنگي ، ورزشي وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعي برگزارشد.
مهندس حميد کلانتري معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي به نيازهاي آماري در جامعه اشاره کرد و گفت : ضرورت آمار در جامعه از اهم موارد است ولي متاسفانه اهميت آمار در کشور ما خوب شناخته نشده است.
وي افزود: شفافيت در ارائه آمار سبب مي شود تا مسايل و مشکلات مشخصص گردد به طور مثال آيا اشتغال رشد کرده يا نه و در چه مناطقي رشد داشته ،همچنين فاصله طبقاتي ، خط فقر و... همگي با ارائه آمار درست و شفاف قابل پيگيري است.
کلانتري دانش ، تعهد و خلاقيت کارشناسان آماري را در ارائه آمار با هميت ارزيابي کرد و گفت : يکي از مواردي که مي تواند بسيار در ارائه آمار تاثير گذار و مطلوب باشد روش اينفوگرافي است که به طور مشخص به روند رو به رشد يا نزول مسايل مي پردازد و بيننده به راحتي ميتواند موارد را تفکيک نمايد .
وي همکاري بين بخشهاي مختلف در توليد آمار ،به روز شدن مستمر آماري و ترويج فرهنگ آمار در کشور از جمله آموزش کاربردي دانست و گفت : نظارت و اعتبار سنجي توليدات آماري از مولفه هاي اين بخش است.
وي همچنين نبود سواد آماري را يکي از معضلات جامعه دانست و گفت : نداشتن سواد آماري موجب مي شود از آمار به طور اصولي و درست استفاده نشود .
کلانتري افزود : رابطه برقرار کردن بين آمار خوب و سرمايه اجتماعي باعث مي شود اگر آمار درست ارائه نگردد بي اعتمادي در جامعه رخنه کند و بي اعتمادي نيز خلاقيت را سرکوب مي کند .
معاون امور تعاون با بيان اينکه نيازمند تعيين سهم تعاون هستيم گفت : تهيه آمار مربوط به سهم تعاون در صادرات بايد از صورت دستي خارج گردد .
وي همچنين به مشکلات تحليل آماري اشاره کرد و گفت : کارشناسان و صاحبنظران بهتر است در خصوص آمارهاي ارائه شده نقطه نظرات خود را بازگو نمايند و صرف ارائه آمار مشکلي را حل نخواهد کرد . هم اکنون تحليل آماري کم است. اين کار متخصصين است که از آمار هايي که توليد مي شود تحليل درست و جامعي داشته باشند که مورد بهره برداري قرار گيرد .
وي موازي کاري در ارائه آمار را باعث سردگمي مخاطبين عنوان کرد و گفت : بين سازمانها و تغييراتي که انجام مي شود بايد اشتراک آماري و جود داشته باشد و همگي يک آمار واحد ارائه نمايند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:120171025152714925، www.aryanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین