پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۸۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰
استاندار تهران گفت : بخش عمده ای از آلودگی هوا ناشی از فعالیت معادن برداشت شن و ماسه در استان تهران است که برای کاهش این آلایندگی لازم است که در کنار تمامی معادن درخت کاشته شود.

شعار سال: محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مسائل زیست محیطی شهرستان پیشوا گفت : اکثر گرد و غبار استان تهران ، ناشی از کانون هایی است که در خود استان وجود دارد که بخشی از آن مربوط به معادنی است که بدون هیچ محدودیتی نسبت به برداشت مخازن اقدام می کنند، بدون آن که حتی یک درخت در اطراف این معادن وجود داشته باشد.

وی اظهار کرد: با بررسی وضعیت معادن استان تهران به خوبی در می یابیم که در سال های گذشته حتی یک درخت نیز در اطراف معادن استان کاشته نشده در حالی که هر چه به سمت کویر پیش می رویم ، کانون های ریزگرد بیشتری سلامت هوا را تهدید می کند.

مقیمی بیان کرد: گودال های بسیار زیادی در استان تهران در اثر فعالیت معادن ایجاد شده ، گودال هایی که خود به کانون ریزگرد تبدیل شده و عوارضی که از این معادن دریافت می شود ؛ برای رفع مشکلات ایجاد شده استفاده نمی شود.

وی تأکید کرد: این که می گویند کمبود آب مانعی برای کاشت درخت است نشان از عدم مدیریت منابع است در صورتی که می توان با مدیریت صحیح به سرانه فضای سبز افزود.

استاندار تهران بیان کرد: شن و ماسه گودال هایی که در مناطق مختلف استان تهران ایجاد شده به رایگان که به افراد فروخته نمی شود ، مالکان معادن موظفند که از همین امروز نسبت به کاشت درخت در اطراف معادن اقدام کنند تا ورود گرد و خاک ناشی از فعالیت معادن ، در شهر ایجاد آلودگی نکند.

وی تأکید کرد: استانداری تهران در خصوص مسائل زیست محیطی هیچ گذشتی نسبت به آلوده کنندگان ندارد و باید با تلاش و همت تمامی مسئولان، وضعیت استان تهران به حالت قبلی خود بازگردید.

مقیمی بیان کرد: بیش از 50 سال پیش جنگلی مصنوعی توسط افرادی در شهرستان پیشوا ایجاد شده ، حال که این شهرستان نسبت به گذشته شش برابر وسعت پیدا کرده ، به همان نسبت به نیز فضای سبز باید توسعه پیدا کند.

وی با تأکید بر ایجاد کمربندی فضای سبز در اطراف و ورودی شهرستان ها ، فرمانداران را مسئول مستقیم افزایش سرانه فضای سبز اعلام کرد.

حضور در مراسم انتخابات شورای دانش آموزی ، شرکت در جلسه کارگروه حوزه اقتصاد و اشتغال ، شرکت در جلسه فرهنگی و اجتماعی ، دیدار با خانواده معظم شهدا ، شرکت در جلسه عمرانی ، حضور در جلسه کارگروه میراث فرهنگی ، نشست با نخبگان شهرستان و جلسه مشترک با اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از برنامه های سفر یک روزه استاندار تهران به شهرستان پیشوا است.

شهرستان پیشوا ، مبداء قیام خونین 15 خرداد سال 42 است و مردم این شهرستان در 15 خرداد آن سال که مصادف با سومین روز از شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) بود ، با اطلاع از دستگیری امام راحل ، کفن پوش و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند که در منطقه باقرآباد توسط مزدوران رژیم ستم شاهی به خاک و خون کشیده شدند.

مردم پیشوا در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 300 شهید تقدیم اسلام کرده است.

پیشوا با بیش از 80 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 3 آبان 96، کد مطلب: 82707700 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین