پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۹۲۲۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
استاندار تهران گفت: استان تهران از شاخص‌های کشوری عقب است و برخی از شهرستان‌های این استان مانند پیشوا از شاخص‌های استانی نیز عقب‌تر هستند.

شعارسال: استاندار تهران در جریان سفر به شهرستان پیشوا و در نشستی با صاحب‌نظران این شهرستان گفت: شهرستان پیشوا قریب به ۸۰ هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است و علاوه بر این میزان، پذیرای تعداد زیادی میهمان نیز است که با احتساب آن، جمعیت این شهرستان به بالای ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد و نیاز است مانند یک شهر ۱۵۰ هزار نفری به این منطقه نگاه کنیم.

محمدحسین مقیمی با بیان اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در استان است، افزود: در کارگروه‌هایی که در قالب این شورا در شهرستان پیشوا برگزار شد، شاخص‌های ورزشی، بهداشتی و درمانی، سرانه‌های آموزشی و فضای سبز، آب شرب و کشاورزی، فاضلاب، دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مطرح، پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی بیان کرد: در این کارگروه‌ها تمام مسائل مطروحه شهرستان پیشوا بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد که در صورت اجرایی شدن آن‌ها، به‌مرور شاخص‌های شهرستان پیشوا به شاخص‌های میانگین استانی و شاخص‌های کشوری خواهد رسید.

استاندار تهران اظهار کرد: استان تهران از شاخص‌های کشوری عقب است و برخی از شهرستان‌های این استان مانند پیشوا از شاخص‌های استانی نیز عقب‌تر هستند.

مقیمی گفت: شهرک صنعتی پیشوا با مساحت بالایی احداث شده است، ولی در حال حاضر تنها از ۱۵۰ هکتار آن استفاده شده و ۹ واحد صنعتی در آن فعال بوده و این در شرایطی است که شهرک‌های صنعتی استان تهران با علاقه‌مندی زیادی جهت گرفتن زمین و ایجاد صنعت روبه‌رو هستند.

وی افزود: این مسأله ممکن است به دلیل اقتصاد کشاورزی و دامپروری پیشوا باشد که موجب کمرنگ شدن بخش صنعت شده است ولی با توجه به محدودیت‌های کشاورزی، آب و زمین باید به سمت بخش صنعت و به‌ویژه صنایع بسته‌بندی، تبدیلی، کشاورزی و غذایی پیش برویم.

استاندار تهران با بیان اینکه پیشوا شهری مذهبی است، افزود: از یک شهر مذهبی انتظار می‌رود که به ارزش‌های اسلامی و معنوی توجه بیشتری شود و این نیازمند آن است تا مسائل این شهرستان با توجه به مسائل روز بررسی شوند.

مقیمی اظهار کرد: نباید پیشوا را در ۵۰ سال پیش نگه داشت؛ بلکه همزمان با پیشرفت‌ها و توسعه همه نقاط کشور، این منطقه نیز باید حرکت و سیر طبیعی خود را طی کند تا به شاخص‌های شهرها و استان‌های دیگر برسد.

وی به برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: با برداشت آب‌های بی‌رویه و با وجود چاه‌های غیرمجاز، به محیط زیست بیش‌ از حد اجحاف می‌شود و همه باید دست‌ به‌ دست هم دهیم تا این مشکلات رفع شود.

استاندار تهران به لزوم ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و توجه به مسائل فرهنگی آنان، توجه به فضاهای ورزشی، ایجاد استادیوم پنج هزار نفری، احداث بیمارستان، فرهنگسرا، پارک ملی بانوان و اشاره کرد که در جلسات کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفتند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی پیشوا، تاریخ انتشار: 6آبان1396 ، کدخبر: 26988 : www.p-news.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین