پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۹۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۱
آتش سوزی در پالایشگاه نفت تهران باعث افزایش غلظت آلاینده ها در مناطق جنوبی شهر تهران شد.

شعار سال: اين آتش سوزي از ساعت 16 روز جمعه آغاز و باعث شد ایستگاه شهرری در منطقه 20 يكي از آلوده‌ترين روزهاي سال را در خود ثبت كند. طبق اطلاعات رسیده از ایستگاه شهر ری شرکت کنترل کیفیت هوا با توجه به احتراق به وجود آمده در پالایشگاه تهران، انتشار آلاینده‌های گازی و دوده در این منطقه باعث افزایش غلظت آلاینده‌هایی چون اکسیدهای نیتروژن، ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون و منوکسیدکربن شد.

مريم نادری، مدير واحد پايش شركت كنترل كيفيت هواي تهران در اين باره گفت: غلظت آلاینده های منوکسیدکربن، PM10، PM2.5و اکسیدهای نیتروژن از ساعت شروع آتش سوزی با شیب تندی بالا رفت و نقطه اوج غلظت آلاینده ها ساعت 00:00 بوده و پس از آن به سرعت غلظت آلاینده ها کاهش یافت. همچنین شاهد افزایش غلظت ذرات معلق کوچکتر از 10 میکرون به بیش از 200 میکروگرم بر مترمکعب بودیم که شرایط هشدار محسوب مي شود. همچنین غلظت ذرات معلق کوچکتر از 2.5 میکرون در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بود.


به گفته نادري، پيش از اين شاخص کیفیت هوای تهران طی چند روز گذشته به دلیل حاکمیت جو آرام و پایدار در منطقه، باعث شده بود از روز دوشنبه تاکنون در شرایط ناسالم برای گروه های حساس باقی بماند. هرچند روزسه‌شنبه به دلیل وزش باد موثر در برخی ساعات غلظت‌ها تا حدودی کاهش پیدا کرد و روز سالمی را سپري شد اما درروزهای پایانی هفته نیز با وجود کاهش تردد خودروها، به دلیل تداوم شرایط پایدار موجود و شرایط فصلی باعث انباشت روزانه غلظت‌ها طی سه روز پایانی هفته شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار 6 آبان 96 ، کد مطلب: 721802، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین