پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۸۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ تصمیمی در انتقال پسماند‌ها گرفته نشده است گفت: پسماند‌های شهرک تخصصی روی زنجان باید زودتر تعیین تلکیف شود.

شعار سالمسعود تجریشی امروز حاشیه بازدید از دپوی پسماندهای شهرک تخصصی روی زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بنا به دستور آقای کلانتری ریاست سازمان براساس پیگیری‌ها و توافقات انجام شده از اوایل امسال موضوع مدیریت دپو فیلتر کیک‌هایی تجمیع شده در این شهرک صنعتی مطرح است اظهار کرد: ما اگر بخواهیم توسعه اقتصادی و هم زندگی سالم و محیط زیست خوب داشته باشیم مستلزم رعایت بعضی از استاندارد‌ها هستیم.

وی افزود: وضعیت دپوی این فلتر کیک‌ها می‌تواند با بعضی از اقدامات مهندسی و مدیریتی شرایط بهترین را به لحاظ زیست محیطی داشته باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: دانشگاه‌های منطقه در رابطه با تبعاتی که در مدت این سالها می‌توانست در منطقه داشته باشد را باید اعلام نظر کنند چون به لحاظ حاکمیتی دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی موظف هستند که آثاری که می‌تواند در سلامت انسان داشته باشد را توجه کرده و گزارش دهد.

وی افزود: براساس بازدید‌های انجام شده و گزارشات ارسال شده باید وضعیت این دپو هرچه زودتر مشخص شود.

تجریشی گفت: باید تصمیمی در تعیین تکلیف این پسماند‌ها گرفته شود که شرایط بد‌تر از این برای مردم ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه در این راستا از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و ظرفیت‌های بین‌المللی استفاده خواهیم کرد گفت: تصمصم‌گیری که می‌شود باید هم منافع ملی و هم سلامت شهروندان و محیط زیست را بتواند تامین کند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر تصمیم گیری در انتقال این پسماند‌ها گرفته نشده است افزود: در سازمان محیط زیست وقتی یک طرحی مطرح می‌شود گزینه‌ها در کنار هم قرار داده می‌شود و با بررسی گزینه‌ها هر کدام که آثار مخرب زیست محیطی کمتری داشته باشد انتخاب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در انتقال این پسماند‌ها هیچ گزینه نهایی وجود ندارد.

تجریشی با اشاره به نظارت و برخورد سازمان محیط زیست با واحد‌های آلاینده زیست محیطی بیش از حد مجاز گفت: این امر در اداره محیط زیست باید مورد پایش قرار بگیرد و نمونه برداری انجام دهند و تذکرات لازم برای رفع این مشکل باید انجام شود.

وی ابراز کرد: اگر تذکر کارساز نباشد اعمال جریمه برای رفع آلودگی و در مواد آخر اقدامات پلمپ کردن باید انجام شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: پلمپ کردن یک واحد آلاینده خط آخر است و واحدی که به لحاظ قانونی آلاینده‌ها را رعایت نکند برخورد قانونی می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری موج رسا ، تاریخ انتشار آبان 96، کدمطلب:۴۳۶۷، www.mojerasa.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طناز
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
0
0
خیلی راحت میشه طبق قوانین ساخت و ساز شهری عمل کرد...توی هر زمینه ای ما قانون خوب داریم...اما مجری قانون؟!!!!.الف م
ناشناس
Switzerland
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
نمیشود طرح هایی مشابه آنچه برای تولید برق از زباله را که در تهران اجرا شده را در زنجان اجرا کنید؟
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین