پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۹۲۰۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
میرزایی گفت: بارها در مواردی که پیگیر حل مشکلات دانشجویان به خصوص در بحث جریمه‌های آموزشی و رفاهی سنوات غیرمجاز تحصیلی بودیم، ما را به آخرین آئین‌نامه‌های وزارتخانه در این خصوص ارجاع می‌دادند حالا عجیب است که در این مورد، آخرین آئین‌نامه را نمی‌پذیرند.

شعارسال: در آستانه برگزاری انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس، هیئت رئیسه‌ی این دانشگاه، چند تن از کاندیداهای این انتخابات دانشجویی را حذف کرد و با این کار، شوک عجیبی را به دانشجویان وارد کرد.

هیئت رئیسه‌ی دانشگاه در حالی روی تصمیم خود پافشاری می‌کند که دانشجویان معترض، شکایت خود را به وزارت علوم بردند و مورد حمایت شورای نظارت بر شوراهای صنفی وزارتخانه نیز قرار گرفتند اما معلوم نیست که در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد.

در همین راستا، الهه میرزایی عضو فعلی شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس ضمن تاکید بر نزدیک بودن انتخابات شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه، افزود: مسئولین دانشگاه در اقدامی عجیب یک هفته بعد از اعلام اسامی کاندیداها، اقدام به حذف چند تن از این افراد با استناد به مصوبه‌ی هیأت رئیسه مورخ 24/8/94 در خصوص سنوات متعارف آموزشی افراد متقاضی شرکت در انتخابات کرده‌اند.

میرزایی در ادامه با اشاره به بند آخرین آئین‌نامه شورای صنفی دانشجویان مصوب سال 1395، تصریح کرد: طبق این بند دانشجویانی که مدت باقی‌مانده از تحصیل آنها با احتساب ترمی که در آن انتخابات برگزار می‌شود، کمتر از دو ترم نباشد می‌توانند در انتخابات شورای صنفی شرکت کنند.

این فعال دانشجویی در ادامه تاکید کرد: با استناد به این بند آئین‌نامه و همچنین ماده 27 که در آن ذکر شده است: "این آئین‌نامه لازم الاجرا بوده و کلیه آئین‌نامه‌های قبلی ملغی می‌گردد"، اقدام هیئت رئیسه دانشگاه تربیت مدرس در خصوص حذف اسامی این افراد از لیست کاندیداها اقدامی کاملا غیرقانونی تلقی می‌گردد.

وی همچنین ادامه داد: جالب است مسئولین دانشگاه اظهار داشته‌اند که از آقای صدیقی (رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری) در خصوص اعمال آئین‌نامه قبلی شورای صنفی مصوب سال 1391 کسب اجازه کرده‌اند؛ اما طی مذاکرات صورت گرفته توسط اینجانب با آقای ریاضی (معاون امور سازمان دانشجویان داخل) چنین ادعایی نمی‌تواند درست باشد.

عضو شورای صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: بر اساس اظهارات آقای ریاضی، آقای صدیقی تنها در صورتی می‌توانند چنین اجازه‌ای را صادر کرده باشند که بخواهند بر خلاف آئین‌نامه امضا شده توسط وزیر محترم علوم اقدام کنند و این عمل صورت نگرفته است.

وی گفت: با وجود تماس تلفنی و نامه کتبی آقای ریاضی خطاب به معاون دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص فاقد وجاهت قانونی خواندن استناد به آئین نامه های قبلی، دانشگاه تربیت مدرس همچنان مصر به برگزاری انتخابات با استناد به آیین نامه سال ١٣٩١ است.

نامه‌ی ابوالحسن ریاضی و مخالفت با تصمیم دانشگاه

میرزایی با اشاره به اقدام خلاف آئین‌نامه مصوب وزارت علوم در دانشگاه تربیت مدرس، ابراز عقیده کرد: بارها در مواردی که پیگیر حل مشکلات دانشجویان به خصوص در بحث جریمه‌های آموزشی و رفاهی سنوات غیرمجاز تحصیلی بودیم، ما را به آخرین آئین‌نامه‌های وزارتخانه در این خصوص ارجاع می‌دادند و می‌گفتند که تحت هیچ شرایطی اجازه عمل بر خلاف این آئین‌نامه‌ها را ندارند، حالا عجیب است که در این مورد آخرین آئین‌نامه را نمی‌پذیرند.

این فعال دانشجویی در پایان تاکید کرد: هنوز اقدام عجیب دانشگاه تربیت مدرس در حذف تعدادی از کاندیداهای انتخابات شورای صنفی دانشجویان برای ما روشن نیست و منتظر پاسخ هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرنامه دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 20آبان1396 ، کدخبر: 249869: www.iusnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین