پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۲۸۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
رئیس جمهور سوریه با اشاره به اهدافی که کشورهای عربی و غربی از ایجاد جنگ علیه سوریه داشتند، خاطر نشان کرد که این جنگ در اعتقاد ملت این کشور مبنی بر حتمیت پیروزی در برابر تروریستها هیچ تأثیر منفی ایجاد نکرد.

شعار سال: بشار اسد رئیس جمهور سوریه سه شنبه در همایش عربی مقابله با ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی-ارتجاعی عربی و حمایت از مقاومت ملت فلسطین که در دمشق برگزار شد حضور یافت و سخنرانی کرد.

اسد تأکید کرد که مقابله با مشکلاتی که ملل عرب با آن مواجهند و بازگرداندن توجهات به اندیشه قومی و ملی مستلزم فعالیت مجدانه است تا برخی از مفاهیمی توضیح داده شود که ملل عرب از رهگذر آن ضربه خورده اند.

وی با تأکید بر اینکه عربیت و قومیت عرب، یک وضعیت و حالت فرهنگی و انسانی فراگیر است، تأکید کرد که این مسئله مبتنی بر دین یا نژاد خاصی نیست، بلکه اساس آن زبان، جغرافیا و تاریخ واحد و منافع مشترک است. یکی از عواملی که بر فعالیت های قومی تأثیر میگذارد، سیاست های برخی از دولت های عرب است که از رهگذر خدمت به طرح های خارجی و تسهیل دشمنی علیه سایر کشورهای عربی، علیه منافع سایر ملت های عرب کار میکنند.

رئیس جمهور سوریه تصریح کرد که دشمنان تفکرات قومی در تلاشند که تهمت های عقب ماندگی به این تفکرات بزنند تا از ما فقط ابزارهایی در خدمت منافع موسسات مالی بزرگی بسازند که آمریکا هدایت آن ها را بر عهده دارد، لذا باید به هویت خود پایبند بود و از ایده هایی حمایت کرد که به سوی توسعه در حرکتند.

وی در جریان سخنرانی خود خاطر نشان کرد که هدف اصلی جنگ هفت ساله علیه سوریه این است که این کشور و منطقه را از رهگذر هدف قرار دادن احساسات قومی و وابستگی به این منطقه چند قرن به عقب برگردانند و کاری کنند که ملت های عرب دو راه بیشتر پیش روی خود نداشته باشند: «یا دست برداشتن از هویت خود و آرمیدن در آغوش اجنبی یا روی آوردن به سمت تفکرات افراطی و تبدیل جوامع عرب به جوامع درگیر«.

اسد همچنین اعلام کرد که این جنگ با وجود خسارات زیادی که به سوریه زد، ولی ایمان ملت سوریه مبنی بر حتمی بودن پیروزی در برابر تروریسم و ابزارهای خارجی و داخلی آن را سست نکرد و ملت سوریه از هویت و اعتقاد و قومیت خود دست برنداشت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 24 آبان 96، کد مطلب: 3960824047، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین