پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
وزیر امور خارجه قطر، عربستان سعودی را به پیگیری یک سیاست بی ملاحظه و بی مسئولیت متهم کرد که تنها تلاش دارد دیگران را به تسلیم و اطاعت محض بکشاند.

شعارسال: به نقل از رویترز، "شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی" وزیر امور خارجه قطر که به واشنگتن سفر کرده است، بدون نام بردن از عربستان سعودی در انتقادی مستقیم از سیاست سعودی ها در منطقه، دولت ریاض را به در پیش گرفتن رهبری بی مسئولیت و تلاش برای وادار کردن دیگران به اطاعت محض متهم کرد.

او گفت: " ما شاهد رهبری بی‌ملاحظه و بی‌مسئولیتی هستیم که سعی دارد کشورهای دیگر را به اطاعت محض از خود وادار کند.. چیزی که شش ماه پیش در قطر اتفاق افتاد اکنون در لبنان در حال وقوع است و آن تلاش برای وادار کردن کشورهای کوچک تر به تسلیم است."

وزیر امور خارجه قطر که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود که عربستان سعودی و امارات عربی متحده باید درک کنند که هیچ کشوری حق دخالت در مسایل داخلی کشورهای دیگر را ندارد.

عربستان سعودی به همراه امارات متحده عربی و بحرین و مصر از ماه ژوئن گذشته دولت قطر را تحت محاصره همه جانبه قرار داده و با گذاشتن پیش شرط هایی برای رفع محاصره، از دولت دوحه خواسته اند تا در روابط خود با جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کند. دولت دوحه اما تا کنون در برابر خواست همسایگان عرب خود مقاومت کرده است.

عربستان سعودی دولت قطر را به داشتن رابطه با گروه هایی چون حزب الله و حماس متهم کرده و خواستار قطع این روابط است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصرایران، تاریخ انتشار: 27آبان1396 ، کدخبر: 573321: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین