پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۷۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی از شاخص‌های فرهنگی دچار تنزل شده‌ایم و در برخی حوزه های فرهنگی در دهه‌های گذشته ۵۵ درصد عقب رفتیم و تنزل کردیم.

شعارسال: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی از شاخص‌های فرهنگی دچار تنزل شده‌ایم و در برخی حوزه های فرهنگی در دهه‌های گذشته ۵۵ درصد عقب رفتیم و تنزل کردیم.

عبدالرضا چراغعلی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان و خادمان حوزه کتاب و نشر استان اظهار داشت: موضوعات فرهنگی در کشور همواره مظلوم و مغفول واقع شده و حجم اقدامات انجام شده تناسبی با نیازهای اجتماعی امروز ندارد.

وی افزود: در دهه‌های گذشته طرح، چشم‌انداز و برنامه‌های زیادی در بخش‌های مختلف تدوین شد، جدا از اینکه تا چه اندازه این برنامه‌ها کارآمد و موثر بوده‌اند، اما موضوعات فرهنگی مغفول واقع شده‌اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: کتاب و کتابخوانی در حوزه فرهنگی شاید شاه کلید تغییر و تحول در جامعه است اما کارهای انجام شده به هیچ وجه متناسب با نیازها نیست برای همین است که بسیاری از این اقدامات گم شده و به چشم نمی‌آید.

وی گفت: هرچند نمی‌توان زحماتی که در سال‌ها و دهه‌های گذشته در حوزه فرهنگ کشیده شده است، را نادیده گرفت.

چراغعلی با اشاره به اقداماتی که در حوزه دفاع مقدس و حفظ این فرهنگ انجام شده است، اظهار داشت: اگر نسل جنگ و حماسی دفاع مقدس را به علت افزایش سن از دست بدهیم برای کودکان یکی دو دهه اخیر چه حرفی برای گفتن داریم. باید ببینیم چقدر توانستیم موضوعات دفاع مقدس را با نیاز این نسل متبلور کرده و در اختیار آنان قرار دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان با انتقاد از وضعیت فرهنگی در جامعه اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در برخی از شاخص‌های فرهنگی دچار تنزل شده ایم. متأسفانه شواهدی را در کشور و استان مشاهده می کنیم که در حوزه فرهنگی در 5 شاخص مانند ترافیک، معماری با هویت اسلامی و ایرانی و 3 شاخص دیگر در دهه‌های گذشته 55 درصد عقب رفتیم و تنزل کردیم.

چراغعلی با بیان اینکه اداره کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان آمادگی انجام کار مشترک کارآمد و جدید با دستگاه‌های دیگر را دارد، گفت: باید تلاش کنیم با توجه به جوهره محکمی که در کشور داریم و با تأکید بر آموزه‌های دینی و فرهنگی و تاریخی با نگاه روبه جلو، سرگردانی نسل جوان را کاهش دهیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 29 آبان 1396، کدخبر: 1579246، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین