پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۹۶۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
امیر جاویدپور مشاور قالیباف شهردار اسبق تهران بارأی قاطع ۹ نفر اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار جدید بروجرد انتخاب و معرفی شد.

شعارسال:امیر جاویدپور مشاور قالیباف شهردار اسبق تهران بارأی قاطع ۹ نفر اعضای شورای شهر به‌عنوان شهردار جدید بروجرد انتخاب و معرفی شد.

ظهر امروز پس از ماه‌ها کش‌وقوس در انتخاب شهرداری مورد وثوق تمامی اعضای شورای شهر بالاخره با اجماع آراء امیر جاویدپور مشاور قالیباف شهردار اسبق تهران و معاون فعلی شهرداری منطقه 21 تهران به‌عنوان شهردار جدید بروجرد انتخاب و معرفی شد.

جاویدپور در خانواده‌ای مذهبی در بروجرد متولدشده و از اعضای فعال بسیج بوده که برادر وی علی جاویدپور نیز از شهدای عملیات حاج عمران از شهرستان بروجرد است. وی مدیری 33 ساله دارای سوابق مدیریتی قابل‌اعتنایی است که پیش‌ازاین در دوران معاونت‌های خود در شهرداری تهران نشان داده توانایی و قابلیت واگذاری مسئولیت‌های حساس و کلیدی را دارد.

پیش‌ازاین گفته می‌شود وی از مهره‌های پیشنهادشده توسط یکی از مسئولان تراز اول شهرستان بروجرد است که برخی اعضای شورا بارد این ادعا وی را از گزینه‌هایی دانستند که پیش از انتخاب یاراحمدی شهردار فعلی رزومه کاری خود را به شورا ارائه کرده بود اما به دلیل عدم اجماع اعضای شورا به وی اقبالی نشد تا اینکه با بررسی مجدد رزومه خوب وی، اعضای شورای شهر به‌اتفاق آرا وی را به‌عنوان شهردار جدید شهر بروجرد انتخاب کردند تا نخستین اجماع رأی خود را در انتخاب یک شهردار پس از ماه‌ها تشکیل شورای پنجم به نمایش بگذارند.

البته یاراحمدی شهردار فعلی که به دلیل عدم پذیرش از سوی وزارت کشور به دلیل رسیدن به سن بازنشستگی و مدرک تحصیلی‌اش نتوانست به‌عنوان شهردار بروجرد فعالیت کند تا زمان ابلاغ حکم شهردار منتخب به‌عنوان سرپرست شهرداری ادامه کار خواهد داد.

اما علی کورانی فر فرماندار بروجرد در جلسه معارفه شهردار جدید با استقبال از همدلی اعضای شورای شهر و ایجاد فضایی مساعد در انتخاب شهردار جدید این موضوع را به فال نیک گرفت آن را سرآغاز موفقیت‌های بعدی در شهرداری بروجرد خواند و گفت: همه اعضای شورای شهر مصمم هستند برای خدمت به مردم بروجرد گام‌های اساسی بردارند و برای این کار نیز هریک از اعضای شورا گوشه‌ای از کار را متقبل شده است.

توصیه‌های فرماندار به شهردار منتخب

وی از شهردار جدید هم خواست تمام تمرکز خود را روی متن و مسائل اساسی و کلیدی شهرداری بگذارد و از مسائل حاشیه‌ای جلوگیری کند و از رسانه‌ها نیز دعوت کرد تا با کمک به مسائل شهرداری به رفع موانع فعالیت این نهاد یاری رسانند تا از بروجرد نمایی مثبت به سراسر کشور مخابره شود.

فرماندار بروجرد با امیدواری نسبت به ایجاد فضای همدلی و هم‌افزایی در شورای شهر خواستار دنبال کردن اقدامات اساسی و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این شهرستان در جهت شکوفایی هر چه بیشتر آن شد و افزود: باید به سمتی حرکت کرد تا به آنچه در شأن و حد بروجرد است دست‌یابیم.

وی با اشاره به جمع‌آوری بالاترین کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان در شهرستان بروجرد به اذعان مدیرکل هلال امر استان لرستان عنوان کرد: این‌همه مشارکت و مسئولیت شناسی مردم شهرستان بروجرد جای تقدیر و مباهات دارد.

کورانی فر همچنین خواستار انجام اقدامات بر اساس برنامه‌ریزی مشخص و مدون و استفاده از ظرفت تمامی مسئولان و نمایندگان بروجرد در مجلس در جهت تعالی این شهر شد.

وی توصیه‌ای هم به اعضای شورای شهر داشت و گفت: حتماً جلسات با مدیران کشوری، استانی و شهرستانی در بروجرد و یا محل کار آن‌ها برای استفاده از ظرفیت این مسئولان برگزار شود که پشتیبانی از برگزاری این جلسات را تضمین می‌کنیم.

فرماندار بروجرد موضوع مهم پرداخت حقوق کارکنان شهرداری را یادآور شد و از شهردار جدید خواست این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد و بیان کرد: برخی افراد از سر ناچاری به انجام مشاغل خدماتی در شهرداری روی آورده‌اند که در تأمین حداقل‌های زندگی خود در مضیقه هستند و باید در کانون توجه مدیران قرار گیرند و شهردار باید علاوه بر انجام اقدامات عمرانی این موضوع را در اولویت کار خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: شهرداری بروجرد می‌تواند روزانه 500 میلیون تومان و ماهیانه 15 میلیارد تومان درآمد داشته باشد و این شدنی است و در این راه دعوت از سرمایه‌گذار امری کلیدی است و باید جاده را برای حضور سرمایه‌گذاران باز کرد و همه باید همت کنند تا با استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران پروژه‌های متوقف و نیمه‌تمام به اتمام برسند و در این راه حضور بخش خصوصی می‌تواند تعین کننده باشد.

البته حضور فرماندار بروجرد در انسجام بخشی به شاکله درهم پاشیده شورای شهر و رسیدن به انتخابی واحد را نمیتوان نادیده گرفت. فرماندار کوهدشتی بروجرد گرچه در بدو حضورش در بروجرد چندان مورد اقبال قرارنگرفت امروزحلقه وصل شهر شده است.

دغدغه‌های شهردار جوان بروجرد

امیر جاویدپور شهردار منتخب بروجرد نیز در سخنانی با اشاره به صبغه فرهنگی و تاریخی شهر بروجرد در کشور گفت: یکی از برنامه‌های اساسی که در شهرداری بروجرد دنبال می‌کنیم شناسایی پروژه‌ها و ظرفیت‌های این شهر است و این امر جز با خروج شهرداری از حواشی زائد ممکن نخواهد شد.

وی جذب منابع و دعوت از سرمایه‌گذار در راستای مشارکت‌های اقتصادی را مهم ارزیابی و بیان کرد: نزدیک کردن شمال به جنوب شهر و انجام اقدامات عمرانی یکسان در سراسر شهر از دیگر اقداماتی است که باید دنبال شود.

شهردار منتخب بروجرد در رابطه با تعین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام سطح شهر نیز یادآور شد: این پروژه‌ها مردم را آزار می‌دهد و علاوه بر آن سیمای شهر را بر هم زده و دغدغه‌ای برای شهروندان ایجاد کرده که باید با همدلی و مشارکت همه مسئولان تعین تکلیف شوند.

وی بر لزوم ایجاد خدمات عمرانی و شهری با همکاری سمن‌ها تأکید کرد و افزود: یکی از ظرفیت‌هایی که بروجرد به‌صورت ویژه از آن بهره‌مند‌است حضور و فعالیت سمن‌های مختلف است که باید به‌صورت ویژه در بحث‌های محیط زیستی، اجتماعی و عمرانی به کار گرفته شوند و زمینه سرمایه‌گذاری و همدلی و مشارکت آن‌ها فراهم شود.

جاویدپور برخورد جدی با فساد درون‌سازمانی، ممانعت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و محافظت از منابع شهرداری را از دیگر اقدامات پیش روی خود خواند و تصریح کرد: باید مردم در این زمینه احساس امنیت و آرامش کنند و با رعایت آموزه‌های اسلامی شهری در شأن این مردم اداره و مدیریت شود.

در ادامه این جلسه دیگر اعضای شورای شهر بروجرد بابیان مطالبی خرسندی خود از انتخاب شهردار جدید را مطرح کردند. رضا بهنودفر عضو شورای شهر بروجرد گفت: اوج مهارت‌های انسانی همدلی است که از طریق مذاکره و گفت‌وگو به دست می‌آید و شورا نشان داد مهارت همدلی را می‌تواند اجرا کند و سرانجام از مواضع متعدد و متکثر به مواضع واحد دست‌یافت و شهرداری مورد اعتماد تمامی اعضا انتخاب شد که امیدواریم این همدلی‌ها ادامه یابد.

برخورد با متخلفان و پرداخت حقوق کارکنان شهرداری مطالبه اعضای شورا

موسی نیکوکار دیگر عضو شورا نیز با ابراز خرسندی از انتخاب شهرداری بومی برای شهر بروجرد بیان کرد: اولویت نخست شهردار باید پرداخت حقوق معوق 1430 نیروی شهرداری و جذب سرمایه‌گذار باشد.

معرفی متخلفین حقوقی به دادگاه، اصلاح وضعیت فعلی معابر و ورودی‌های شهر، احداث شهربازی و پرداخت بدهی‌های معوق شهرداری از دیگر تأکیدات این عضو شورا به شهردار منتخب بود.

علی روزبهانی دیگر عضو شورای شهر بروجرد پایش ویژه روی ریخت‌وپاش‌های فراوان در شهرداری، عدم حرکت به سمت پوپولیستی شدن محور و بیلان کاری در این نهاد و نصب بنرهای تبریک و تشکر از شهرداری را از اقداماتی برشمرد که در گام نخست شهردار موظف به رعایت آن‌هاست.

وی همچنین خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های بروجرد و استان لرستان و کشور و ارتباط با مسئولان کشوری مرتبط شد چراکه به گفته او پرداخت بدهی 120 میلیارد تومانی شهرداری بروجرد با درامدهای داخلی قابل جبران نیست و نیاز به رایزنی‌های خارج از شهر برای تعامل بیشتر با مسئولان و دریافت امتیازات ویژه برای شهر دارد.

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر بروجرد با حضور فرماندار و شهردار منتخب به زیارت قبور شهدای این شهر رفتند و بر سر مزار برادر شهید شهردار منتخب قرائت فاتحه کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار30آبان 96،کدخبر: 1579035، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین