پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید برآنکه كشورهای غرب‌زده بعد از انقلاب صنعتی، علوم را بنام خودشان ثبت كردند كه بزرگترین خیانت و جفا در حق كشورهای اسلامی می باشد، عنوان کرد: در حال حاضر ما در عرصه دفاعی به ٢٥ كشور دنیا سلاح و مهمات صادرات می‌کنیم .

شعار سال: فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید برآنکه كشورهای غرب‌زده بعد از انقلاب صنعتی، علوم را بنام خودشان ثبت كردند كه بزرگترین خیانت و جفا در حق كشورهای اسلامی می باشد، عنوان کرد: در حال حاضر ما در عرصه دفاعی به ٢٥ كشور دنیا سلاح و مهمات صادرات می‌کنیم

 سردار "غلامعلی ابوحمزه" ظهر امروز چهارم آذرماه در جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج گفت: در دوران قاجار مخصوصا زمان فتحعلی شاه قاجار، جهت گیری‌های علمی و آمورشی کشور به سمت وابستگی به فرهنگ غرب سوق داده می شد که همین امر باعث شد کاروان علم و فناوری کشور 150 سال عقب بماند، که باید صاحب نظران علوم انسانی آسیب شناسی كرده و راهكارها را در این زمینه ارائه دهند.
وی با بیان این مطلب حدود 10 قرن کشورهای اسلامی در عرصه های مختلف حرف اول را می زدند، تصریح کرد: کشورهای غربی علوم را به نام خودشان ثبت کردند این در حالی است که بسیاری از دانشجویان کشورهای مختلف شاگردان اساتید کشورهای اسلامی بودند و ریشه علم در اسلام و کشورهای اسلامی بود، اما متاسفانه امروز در حال حاضر آنها استاد شده اند و ما باید شاگردی آنها را بكنیم.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: کشورهای اسلامی و ایران دانشمندان و متفکران زیادی همچون ابوعلی سینا، زکریای رازی و .. در رشته های ریاضیات، نجوم، شیمی، فیزیک، جبر و پزشکی داشته‌اند، که حرف اول در سطح جهان می زدند اما امروزی صحبتی از این نامداران و مفاخر جهان اسلام
نیست و باید در این راستا نگاه جدی صورت گیرد.
وی با تاکید برآنکه كشورهای غرب‌زده بعد از انقلاب صنعتی هم علوم را بنام خودشان ثبت كردند كه بزرگترین خیانت و جفا در حق كشورهای اسلامی می باشد، عنوان کرد: در حال حاضر ما در عرصه دفاعی به ٢٥ كشور دنیا سلاح و مهمات صادرات می‌کنیم.
ابوحمزه با طرح این سوال که با وجود داشتن چنین دانش‌ها و نیروهایی در کشور، نمی‌توانیم مشكل اقتصاد، معیشت و اشتغال را حل كنیم؟ و راهکار خروج از این بحران‌ها چیست؟ مطرح کرد: باید تحول اساسی و بنیادی در رویكرد اساتید بوجود آید و در محیط‌های علمی به سمت میان‌برها برویم که این میانبرها مانند ابتكار، خلاقیت، نوآوری، ابداع است.
وی با بیان اینکه در اسلام كلمات معنا نمی شود و نمی‌توانیم جایگاهی برای کلمات در نظر بگیریم، اظهار کرد: این باور را باید در خودمان ایجاد كنیم كه باید به قله‌های موفقیت برسیم و معتقدیم هر كس علم دارد، قدرت دارد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اعتقاد برآنکه همه كارهای بزرگ را مردان بزرگ و زنان بزرگ انجام می دهند، تصریح کرد: جشنواره امروز یك شروع مقدس و نورانی برای رسیدن به چنین هدف هایی است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری کرمان آنلاین ، تاریخ انتشار آذر 96، کدمطلب: 11322 ، www.kerman-online.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین