پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۵۸۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کوچکی نژاد مطرح کرد: متأسفانه مبنای صندوق را از همان بدو تأسیس کج گذاشته‌اند و صندوق را ملک شخصی خود کرده بودند. به گونه‌ای که در همان اوایل فعالیت صندوق برخی وزرا 40 درصد صندوق را جزو سهام خود کردند.

شعارسال : رئیس تیم تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از ضرورت ورود قوه قضاییه برای کشف ابعاد بیشتر فساد در این پرونده خبر داد.

جبار کوچکی‌نژاد اظهار کرد: درباره تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان براساس گزارشهای میدانی به برخی ارقام رسیده‌ایم همچنین قوه قضاییه درباره افرادی که متهم بودند مجددا مدارکی را به ما ارائه کرده است.

وی افزود: عمق فساد در صندوق ذخیره فرهنگیان بسیار پراکنده و حجیم است و زمان ما برای تحقیق و تفحص محدود بود. اگر فرصت بیشتری داشتیم می‌توانستیم ابعاد بیشتری از فساد را آشکار کنیم.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: از قوه قضاییه، وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی تقاضا داریم با توجه به اینکه آنها محدودیت زمان ندارند، به کالبد شکافی ابعاد مختلف فساد در این پرونده بپردازند و تمام افرادی که از صندوق ذخیره فرهنگیان در ادوار مختلف سوءاستفاده کردند را معرفی کنند.

کوچکی نژاد مطرح کرد: متأسفانه مبنای صندوق را از همان بدو تأسیس کج گذاشته‌اند و صندوق را ملک شخصی خود کرده بودند. به گونه‌ای که در همان اوایل فعالیت صندوق برخی وزرا 40 درصد صندوق را جزو سهام خود کردند و بقیه را میان شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان تقسیم کردند.

وی بیان کرد: در گزارشات دیوان محاسبات آمده است که صندوق ذخیره فرهنگیان از همان روز اول به انحراف رفته و به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مسئول سوءاستفاده از آن انجام شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: اینکه برخی افراد می‌گویند تخلفات بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان به یکدیگر ارتباطی ندارند صحیح نیست چرا که صندوق و بانک دو مجموعه کاملا مرتبط به هم هستند و ضررو زیان آنها بر روی یکدیگر اثر می‌گذارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری مشرق، تاریخ انتشار: 10 آذر 1396، کدخبر: 803995، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین