پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۶۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان ویژگی های منحصر به فردی دارد ولی هنوز نتوانسته ایم آن را به خوبی به کشور معرفی کنیم.

شعارسال: رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: گرگان ویژگی های منحصر به فردی دارد ولی هنوز نتوانسته ایم آن را به خوبی به کشور معرفی کنیم.

فائزه عبداللهی، شامگاه شنبه، در صحن علنی شورای اسلامی شهر گرگان، اظهار کرد: در پنجاه و نهمین مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها انتخاب اعضای هیات رئیسه به رأی گذاشته شد و محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به عنوان ریاست این مجمع انتخاب شد.

وی ادامه داد: همچنین بنده نیز به عنوان منشی مجمع، رأی اعتماد از رؤسای شوراهای مراکز استان های کشور کسب کردم.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اضافه کرد: این اجلاس که اولین مجمع در پنجمین دوره شوراها بود با هدف انتخاب هیئت رئیسه مجمع، اعضا و رؤسای کمیسیون های چهارگانه و همچنین تبادل نظر رؤسای شوراها در خصوص لوایح، درآمدهای پایدار شهرداری ها و مدیریت جامع شهری برگزار شد.

وی ادامه داد: مجمع با حضور تمام روسای شوراهای مراکز استان که ۷۰ درصد از جمعیت شهری کشور را نمایندگی می کنند، نظرات کارشناسی شده و دقیقی را بر اساس نیازهای واقعی مردم شهرها تنظیم می کند و آن را در اختیار شورای عالی استان ها قرار می دهد تا در تصمیم گیری های دولت و مجلس شورای اسلامی مد نظر قرار گیرد.

عبداللهی با بیان این که با ویژگی های منحصر به فردی که شهر گرگان دارد هنوز نتوانسته ایم آن را به خوبی به کشور معرفی کنیم، تصریح کرد: ۴۰ میلیون نفر در مراکز استان ها ساکن اند و نمایندگان این افراد در جلسه حضور داشتند و این انتخاب برای گرگان افتخار بزرگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان به پیام تشکر رئیس شورای اسلامی کرمانشاه از کل مردم ایران خبر داد و گفت: همچنین در این جلسه ایمنی و مدیریت بحران کشور مطرح شد و با توجه به بالا بودن ابعاد خسارت زلزله اخیر باید به استحکام بنای سازه ها توجه کنیم.

* مراکز علمی برای تربیت شهردار ایجاد شود

رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان این که در پیشگیری و مدیریت بحران نتوانستیم آن طور که لازم است قوی باشیم، اضافه کرد: تجهیزات و امکاناتی که در موقعیت بحرانی کمک کننده جان شهروندان هستند باید تقویت شود.

عبداللهی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب شهردار کارآمد برای شهرها، افزود: در مجمع مشورتی پیشنهاد شد، دانشکده و مراکز علمی برای تربیت شهردار راه اندازی شود و اعضای شوراها از آن دانشکده ها شهرداران خود را انتخاب کنند.

وی افزود: بنیه علمی اعضای شورا نیز باید تقویت شود، بسیاری از اعضای دوره پنجم شورا در کشور برای اولین بار به شورا راه پیدا کردند و باید آموزش های لازم به آن ها داده شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 آذر 1396، کدخبر: 4161172، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین