پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۶
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون تعداد ۱۱۰ هزار سند در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس در استان جمع‌آوری شده است.

شعار سالمصطفی مشایخی صبح امروز در مراسم معارفه مسئول جدید حفظ آثار و نشرهای ارزش‌های دفاع مقدس خمین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبریدر رابطه با دفاع مقدس اظهار داشت:دفاع مقدس برای ملت ایران یک نفس کشیدن بود و اگر دفاع مقدس نبود ملت ایران مرده بود.

ویبا تاکید بر لزوم جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس و شهدا به عنوان یک ثروت عظیم برای کشور افزود: شهدا الگوی بزرگ جامعه هستند و باید سبک و سیره آنها به نحو احسن استخراج شود و با یک هنرمندی ویژه به نسل جدید که دفاع مقدس را لمس نکرده‌اند انتقال پیدا کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد:حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به عنوان دو رسالت اصلی این اداره کل است و تاکنون تعداد 110 هزار سند در حوزه‌های مختلف دفاع مقدس در استان جمع‌آوری شده است.

مشایخی با اشاره به اینکه تعداد 80 هزار عکس از رزمندگان استان جمع‌آوری شده گفت: در استان مرکزی 84 دستگاه در حال تدوین نقش دستگاه مربوطه در دفاع مقدس هستند که کار تدوین 20 دستگاه تا کنون به پایان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه نشر آثار دفاع مقدس در حال حاضر دانش‌نامه دفاع مقدس استان در حال تدوین است که 580 مدخل دارد و پس از اتمام به عنوان دانشنامه مرجع در اختیار پژوهشگران و دانشجویان قرار می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزیبا اشاره به تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس در استان گفت: در استان 70 هزار رزمنده داریم که تا کنون با 1300 رزمنده مصاحبه شفاهی صورت گرفته و زندگی نامه 3200 شهید در استان نیز کاملا تدوین شده است.

مشایخی بیان کرد: کنگره بزرگ شهدای استان در نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود وتعداد هشت کتاب در رابطه با این کنگره در حال تدوین است.

ویبا اشاره به نقش روحانیت استان در جنگ تحمیلی افزود: تعداد 103 روحانی شهید در استان مرکزی داریم و در شهرستان خمین هم تعداد دو تن از روحانیون شهید از ائمه جمعه بوده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد:نقش زنان استان در دفاع مقدسبسیار موثر بوده و تعداد100 زن شهیده در استان مرکزی داریم و در حال حاضر تعداد دو کتاب نیز در رابطه با زنان شهیده در استان در حال تدوین است.

مشایخی با تاکید بر لزوم گرامیداشت یادمان‌های شهدای گمنام در استان گفت: در استان مرکزی در تعداد 48 نقطه یادمان شهدای گمنان داریم که تعدادی از این یادمان‌ها در اماکن نظامی و انتظامی دانشگاه‌ها و تعدادی نیز در نقاط شهری قرار دارند.

وی عنوان کرد: یادمان شهدای گمنام وسیله و فرصتی است برای اینکه مردم در یک فضای معنوی قرار گیرند و این یادمان‌ها باید به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: ستاد یادمان شهدای گمنام شهرستان‌ها با هفت عضو و به ریاست فرمانداران و دبیرمسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان تشکیل می‌شود.

به گزارش تسنیمدر این مراسم سرهنگ سعید خسروی به عنوان مسئول جدید دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان خمین معرفی و از زحمات سرهنگ حیدر خسروی مسئول سابق این دفتر تقدیر شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 14 آذر 96، کدمطلب:1592907، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین