پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۷۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی خود در مورد تحولات اخیر فلسطین و تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس، این اقدام را اهانت به همه دنیا دانست و خواستار محکومیت آن در سطح گسترده شد.

شعارسال:دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان سخنرانی خود در مورد تحولات اخیر فلسطین و تصمیم رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس، این اقدام را اهانت به همه دنیا دانست و خواستار محکومیت آن در سطح گسترده شد.

سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در مورد قدس و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تعیین شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی انجام شد.

وی در ابتدای سخنرانی خود میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به همه مسلمانان تبریک و تهنیت گفت.

سید حسن نصرالله گفت که صهیونیست‌ها به قطعنامه‌های سازمان ملل، درخواست‌های جامعه جهانی و قدرت‌های بزگی مثل چین، روسیه و اتحادیه اروپا توجهی ندارند.

سید مقاومت گفت که به رغم گذشت 100 سال از اعلامیه بالفور، امروز شاهد بالفور جدید هستیم و قدس، قلب و اصل آرمان فلسطین است.

وی گفت که که ترامپ به اسرائیلی‌ها گفت که قدس هم‌اکنون مال شما و تحت سیطره شماست و موانع تاکتیکی آمریکا در برابر آن دیگر برداشته شده است.

سید نصرالله اظهار داشت که بعد از این اقدام ترامپ، صهیونیست‌ها به روند یهودی‌سازی قدس و ساخت شهرک‌های صیهونیست‌نشین شدت خواهند داد و دست به تخریب مسجد الاقصی به بهانه انجام عملیات حفاری خواهند زد.

برخی میگویند که ترامپ با این کار خود تیر خلاص را به مسئله گفت‌وگوهای فلسطینیان و اسرائیلی‌ها شلیک کرده و برخی نیز می‌گویند این گفت‌وگوها خیلی وقت‌ها تمام شده بود و ترامپ مرگ آن را اعلام کرد.

سید حسن نصرالله گفت بعد از اقدام آمریکا، سرنوشت جولان اشغالی سوریه و مزارع شبعا اشغالی لبنان و کرانه باختری فلسطین چه خواهد بود؟

وی هشدار داد که در صورت تداوم سکوت بر این اقدام رئیس جمهور آمریکا، خطرات زیادی اتفاق خواهد افتاد.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که این تصمیم آمریکایی‌ها اهانت به میلیون‌ها مسلمان و مسیحیان و احساسات آن‌هاست، چرا که آن‌ها در این شهر صاحب تاریخ و فرهنگ بوده و اماکن مقدس آن‌ها در آنجا قرار دارد.

سید مقاومت افزود: «بعد از این اقدام ترامپ، باید به صراحت بگویم که مقدسات اسلامی و مسیحی به شدت در خطر هستند. باید زنگ خطر در این مورد زده شود و قدس در خطر بسیار بزرگی است».

وی افزود: ترامپ نه به کسی احترام می‌گذارد و نه به اراده بین‌المللی، و آنچه که دیروز شاهد بودیم، تحقیر همه دنیا به خاطر اسرائیل بود».

سید مقاومت ادامه داد: «دنیا با قانون جنگل و سوداهای مردی اداره می‌شود که در کاخ سفید اقامت دارد و آنچه که برای آمریکا در وهله اول اهمیت دارد اسرائیل و منافع آن است».

وی تأکید کرد که متحدان آمریکا در کشورهای عربی و اسلامی برای این کشور، پشیزی ارزش ندارند.

سید مقاومت در چرایی اقدام آمریکا گفت که کشورها و ملت‌های عربی فلسطین را فراموش کرده و هر کشوری به خودذ مشغول است و کسی وقت ندارد برای فلسطین موضعی اتخاذ کند یا واکنشی نشان دهد.

وی ادامه داد: «دیروز شنیدیم که تحلیلگران ارشد صهیونیست می‌گفتند که واکنش‌ها به تصمیم ترامپ ارزشی ندارد و در جهان عرب و اسلام هیچ اتفاقی نخواهد افتاد».

دبیر کل حزب‌الله گفت، محکوم کردن این اقدام، ضعیف‌ترین ایمان بوده و کسی با اتخاذ موضع تضعیف نمی‌شود و هنگامی که اعتراض‌ها علیه اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی منعکس می‌شود، شادی صهیونیست‌ها به غم تبدیل خواهد شد چرا که حجم اعتراض‌ها را می‌بینند.

وی گفت که کشورهای عربی و اسلامی باید سفرای آمریکا را احضار کرده و رسما به این تصمیم ترامپ اعتراض کنند.

سید مقاومت همچنین از همه کشورهای اسلامی و عربی خواست به روابط و تماس‌های پیدا و پنهان خود با رژیم اسرائیل پایان دهند.

دبیر کل حزب‌الله لبنان هر گونه گامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس را بزرگ‌ترین خیانت به قدس خواند.

وی از سازمان همکاری اسلامی اسلامی و اتحادیه عرب خواست که بیانیه‌ الزام آوری صادر کنند که قدس، پایتخت ابدی فلسطین خواهد بود و غیر قابل گفت‌وگوست.

سید حسن نصرالله همچنین گفت که از جمله اقدامات چالش برانگیز در برابر تصمیم اخیر آمریکا، همان دعوت رهبران ارشد فلسطینی برای انتفاضه جدید و تشدید مقاومت در برابر متجاوزان و دشمنان است.

وی گفت اگر ملت فلسطین انتفاضه را شروع کند، کشورهای عربی و اسلامی باید کاملا از آن‌ها حمایت کنند؛ چرا که اتحاد در مورد گزینه مقاومت و حمایت از آن چیزی است که دولت آمریکا باید آن را ببیند تا تصمیم خود را تعلیق کند.

سید حسن نصرالله همچنین خواستار برپایی تظارهات مردمی گسترده‌ای در محکومیت تصمیم خصمانه آمریکا در حق قدس و همبستگی با مردم فلسطین شد.

وی از مردم لبنان خواست روز دوشنبه در حمایت از قدس و محکومیت تصمیم ترامپ در ضاحیه جنوبی دست به تظاهرات گسترده‌ای بزنند.

دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان در پایان سخنرانی خود گفت: « ما امتی هستیم که این توانایی را داریم که تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و صحنه را چنان تغییر دهیم که پیروزی‌ای برای امت خود باشد و این نیازمند اراده است.

وی همچنین به مردم فلسطین و همه کسانی که در حمایت از قدس به خیابان‌ها و میادین ریختند و علیه اقدان آمریکا تظاهرات کردند، درود فرستاد.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت مشرق ، تاریخ انتشار17آذر 96،کدخبر: 806416، www.mashreghnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین