پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
استاندار مرکزی گفت: حضور هیئت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی در استان مرکزی افزایش می‌یابد.

شعار سال: سید علی آقازاده شامگاه دوشنبه در نشست تخصصی با صادرکنندگان و تجار استان مرکزی اظهار داشت: مجموعه استان تلاش خود را در راستای برداشتن گام‌هایی را به منظور برطرف کردن چالش‌های صادراتی استان انجام می‌دهد که این تعامل و معامله‌ای برد برد است.

وی افزود: همه ما در تار عنکبوت پیچیده شده‌ایم و این در حالی است که مدیران ارشد کشور هم به این امر واقفند، اما طرح مشکلات در هموار شدن مسیر صادرات کمک کننده است.

استاندار مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 60 درصد محصولات این استان به چهار تا پنج کشور منطقه صادر می شود، سرمایه‌گذاری برای ایجاد دفتر اتاق بازرگانی استان در این کشورها یکی از راهبردهای مهم رونق اقتصادی محسوب می‌شود.

آقازاده بیان کرد: همه ما در یک مسیر هستیم و هیچ یک به دنبال حرکت در مسیر خلاف جهت نیست که مسیر روشنی در این حوزه دیده می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع نتایج صادرات استان نتیجه می‌گیریم که برد و مسافت صادراتی استان در حدود 2 هزار کیلومتر است و عموما مقاصد صادرات استان به کشورهای همسایه،GIS، مسکو و چین خاتمه پیدا می‌کند اما در شرایط کنونی که کشورهایی همچون عراق، سوریه و حتی افغانستان در حال خروج از شرایط جنگ و مباحث امنیتی هستند می‌توان فرصت خوبی را راستای صادرات در اختیار داشت.

استاندار مرکزی عنوان کرد: مسئولان به تنهایی نمی‌توانند در این مسیر روشن اما سخت حرکت کنند بلکه لازم است تجار تلاش مضاعفی در پیش گیرند و در این راستا اتاق بازرگانی می‌تواند نقش حیاتی و حلقه واسط بین دولت و فعالان اقتصادی و تجار ایفا کند.

آقازاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتاق بازرگانی با تحولاتیروبه‌رو شده انتظار داریم تا حضور هیئت‌های خارجی در استان افزایش پیدا کند و به دنبال آن استان مرکزی در کشورهایی که ارتباط خوبی با این استان دارند به دنبال تاسیس دفتر تجاری باشد.

وی اضافه کرد: باید در کشورهایی که 60 درصد صادرات استان به آنها انجام می‌شود همچون عراق سرمایه‌گذاری داشت و فعالان بخش خصوصی هم از هیئت‌های خارجی برای حضور در استان و معرفی ظرفیت‌ها دعوت کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بارها از سوی کشور ایران اعلام شده که مرزهای صادراتی با کردستان عراق آزاد شده اما عملیات صادرات از این مناطق شکل نمی‌گیرد که باید این مسئله را در سطح کشوری بررسی کنیم و اگر به این نتیجه برسیم که کشورهای همجوار ما بیش از 50 درصد تولیدات استان ما را خریداری می‌کنند می‌توانیم نسبت به انجام سرمایه گذاری در این مناطق اقدام کنیم.

آقازاده بیان کرد: منابع دولت کاملا محدود است و به طور قطع در سال آینده این محدودیت افزایش پیدا می‌کند و در این مسیر چاره‌ای نداریم جر اینکه افزایش صادرات و تعامل با کشورها برقرار کنیم البته ایران اصولی برای تعاملات خارجی دارد اما در این شرایط می‌توان توسعه روابط و صادرات را رقم زد و اگر امسال به یک میلیارد تومان صادرات دست یابیم به طور قطع برای سال آینده می‌توان به صادرات 2 میلیارد دلاری رسید.

وی ادامه داد: فعالیت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در استان مرکزی به شکل پویا در انجام است و از طریق حضور هیئت‌های خارجی و کشورهای دارای خط اعتباری با ایران می‌توان ظرفیت‌های استان مرکزی را ارائه کرد و به طور قطع تحقق دو میلیارد دلاری صادرات ممکن است که جهش بزرگی برای استان به حساب می‌آید.

استاندار مرکزی عنوان کرد: برگزاری جلسات با فعالان اقتصادی توسط دستگاه‌های اجرایی به منظور بررسی مشکلات و تلاش در راستای برطرف کردن آنها الزامی است و همچنین اقداماتی هم در حوزه حمل و نقل در دست اقدام است و با اختیارات موجود می‌توان بخش عظیمی از مشکلات حوزه صادرکنندگان و تولیدکنندگان را برطرف کرد.

آقازاده اضافه کرد: باید کارگروهی از اتاق بازرگانی، استانداری، شرکت شهرک‌ها، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل اقتصاد و دارایی و اتحادیه صادرکنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شود و به کمک آن و با توجه به تنوع تولیدات استان تعاملات و صادرات را قدرت بخشید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: تقاضای ما از فعالان بخش خصوصی استان مرکزی این است که در زمینه حضور تیم‌های اقتصادی خارجی در استان ما را یاری دهند و ظرفیت‌های دیگری اعم از کشاورزی را هم مورد توجه قرار دهند و همچنین لازم به ذکر است مجموعه استانداری آمادگی حمایت از سفیرانی که ارتباطی دو جانبه با استان برقرار می‌کنند را دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 21آذر 96، کدمطلب:1598674، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین