پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۹۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
مدیر کل گسترش علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس رشته های مختلف جدولی طراحی شده است که تا چه میزان شباهت پایان نامه قابل قبول است و این حد مجاز تشابه از 25 درصد شروع می شود.

شعارسال: میترا هاشمی طباطبایی گفت: سامانه ی اصالت سنجی که برای میزان تطابق پایان نامه ها استفاده می شود را خود دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی کرده است و از شرکت خاصی خریداری نشده است.

او افزود: هنوز بخشنامه ای مبنی بر استفاده ی اجباری از این سامانه به واحدها ارسال نشده است اما در اجلاس سال گذشته اعلام شد که واحدها باید از این سامانه استفاده کنند و تعداد زیادی از واحدها این کار را انجام دادند هم چنین تعداد قابل توجهی پایان نامه در مخزن این سامانه وجود دارد که در خیلی از واحدهای دانشگاهی اگر دانشجو تأییدیه این سامانه را اخذ نکند اجازه ی دفاع به او داده نمی شود.

طباطبایی خاطر نشان کرد: بر اساس رشته های مختلف جدولی طراحی شده است که تا چه میزان شباهت پایان نامه قابل قبول است و این حد مجاز تشابه از 25 درصد شروع می شود.

مدیر کل علم و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: در بحث مقالات نیز، در تمام مقالات داخلی می توان از همین سامانه ی اصالت سنجی استفاده کرد به شرط آنکه به تمامی مقالات دسترسی داشته باشیم هم چنین نرم افزار iThenticate برای مجلات بین المللی است که در تلاش هستیم به اسم دانشگاه آزاد اسلامی قرار داد ببندیم و در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار دهیم که کارهای اولیه ی آن انجام شده است.

او در پایان تأکید کرد: سامانه ی اصالت سنجی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد وجود دارد، بسیار موثر است و توصیه می شود واحدهای دانشگاهی از آن استفاده کنند و با ارسال پایان نامه ها به واحد نجف آباد، پس از تایید از موازی کاری علمی جلوگیری کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسکانیوز ، تاریخ انتشار 28 آذر 96، کد خبر:886605 ، www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین