پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۰۹۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
رئیس عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: کیفیت و قدمت ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده باید بازبینی شود.

شعارسال: رئیس عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: کیفیت و قدمت ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده باید بازبینی شود.

صمد هاشملو در حاشیه نشست تخصصی تحلیلی زلزله‌های اخیر کشور که همزمان با هفته ملی ایمنی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نشست‌های تخصصی زلزله باید با حضور کارشناسان، سازمان‌های مردم‌نهاد، فعالان زیست‌محیطی، سازندگان ساختمان، خیران درمانی و مسکن‌ساز و سایر اقشار برگزار شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات برای نوسازی ساختمان‌های مسکونی برای بافت فرسوده، ادامه داد: تنها احیای بافت فرسوده مسکونی کافی نیست و این محله‌ها به زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی، درمانگاه، باشگاه ورزشی، مدرسه و سایر کاربری‌ها نیاز دارند که متولیان امر باید برای آن برنامه‌ریزی کنند.

این مسئول به بازبینی کیفیت و قدمت ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده تأکید کرد و افزود: باید ساختمان‌ها مورد بررسی قرار گیرند تا ببینیم استحکام کافی دارند و می‌توان آن‌ها را با مرمت سرپا نگه داشت یا باید نوسازی شوند. همچنین مطالعات در حوزه‌های مختلف از جمله بارگذاری جمعیت، نیاز به فضاهای آموزشی، درمانی و سایر موارد انجام شده و در برنامه آمده است که متولیان، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان باید برنامه‌های دقیق خود برای افزایش کارآمدی بافت‌های فرسوده را در قالب برنامه پنج ساله ششم ارائه دهند.

هاشم‌لو در مورد طرح‌های انجام شده در سکونتگاه‌های غیررسمی، خاطرنشان کرد: یکی از پروژه‌های مهم، اصلاح شبکه آب در منطقه اسلام‌آباد است که این کار با تأمین 500 میلیون اعتبار از طرف شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری انجام شده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های اعتقادی، ساختاری، علمی، فرهنگی و سایر موارد برای ارتقای شاخص‌های کیفیت زندگی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری، یادآور شد: تاکنون برای برطرف کردن مشکلات جزیره‌ای عمل شده در حالی که فعالیت‌ها باید هم‌راستا شود. نباید فراموش کرد که زلزله بلا نیست بلکه انسان‌ها با ساختمان‌های غیرمقاوم آن را به بلا تبدیل می‌کند همچنین کارهای فرهنگی باید با ساخت‌ و سازها و تکنولوژی‌های روز هماهنگ شود.

رئیس عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه در شهر زنجان 419 هکتار بافت تاریخی شناسایی و مصوب شده است، تصریح کرد: زنجان 237 هکتار سکونتگاه غیررسمی و 209 هکتار بافت فرسوده دارد. همچنین در شهر ابهر و خرمدره به ترتیب 83 و 73 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است و در شهر قیدار نیز 26 هکتار بافت فرسوده و 2 هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

وی مساحت بافت فرسوده، سکونت‌گاه غیررسمی و بافت تاریخی در چهار شهر استان زنجان را در مجموع 999 هکتار دانست و گفت: 11 پروژه اجرایی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده آغاز شده است که اصلاح شبکه آب، آسفالت معابر، احداث سالن ورزشی چند منظوره، احداث چمن مصنوعی، احداث کتابخانه و ایجاد خانه‌محله، از جمله مهم‌ترین پروژه‌ها در سکوتگاه‌های غیررسمی و بافت‌ها ناکارآمد شهری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 6 دی 1396، کدخبر: 96100603339، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
0
0
وضع اقتصادی مردم مانع از این میشه برای بازسازی اقدام کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین