پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۲۶۴۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سایت اطلاع‌رسانی کرسی‌های آزاداندیشی ارتباطی با معاونت فرهنگی وزارت علوم ندارد.وی در تشریح توضیحات خود بیان کرد: علت دسترسی پیدا نکردن به کسانی‌که سایت اطلاع‌رسانی کرسی‌های آزاداندیشی را راه‌اندزی کرده بودندهم این است که کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کرده‌اند و هنوز معلوم نیست که این سایت دست چه کسی است و چه کسی آن را طراحی کرده است.

شعار سالزهرا پارساپور در واکنش به فعال نبودن سایت اطلاع‌رسانی کرسی‌های آزاداندیشی گفت:این سایت به خود وزارتخانه ارتباطی ندارد و هنوز به متولی این سایت نتوانستیم دسترسی پیدا کنیم. وی در تشریح توضیحات خود بیان کرد: علت دسترسی پیدا نکردن به کسانی‌که سایت اطلاع‌رسانی کرسی‌های آزاداندیشی را راه‌اندزی کرده بودندهم این است که کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر کرده‌اند و هنوز معلوم نیست که این سایت دست چه کسی است و چه کسی آن را طراحی کرده است.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: اگر به این سایت رجوع کنید مشاهده خواهید کرد که نشانی از وزارتخانه در آدرس آن سایت نیست. بنابراین به اطلاعات آن سایت توجهی نداشته باشید و اطلاعات لازم در مورد کرسی‌ها را از کارشناس معاونت فرهنگی وزارتخانه دریافت کنید.

کرسی ماه

پارساپور در پاسخ به اینکه آیا امکان ندارد این سایت را از طریق پلیس فتا یا مراجع قانونی دیگر تعطیل شودو نیز نشان وزارت علوم و اداره کل فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت علوم در آن قید شده، تصریح کرد:بله، متعلق به معاونت فرهنگی بوده ولی نگاه کنید متعلق به چه زمانی است؟ ظاهراً این سایت در زمان معاونت سیدضیاهاشمی راه‌اندازی شده وبعد از آن دیگر هیچ ارتباطی با معاونت فرهنگینداشتند. با پیگیری که برایتوقف فعالیت یا به‌روزرسانی داشتم اما کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موفق نشده بودند طراح این سایت را پیدا کنند.

وی در تشریح اقدامات معوق معاونت فرهنگی وزارت علوم در معرفی «کرسی برتر ماه»، اذعان کرد:ما در حال حاضر کرسی برتر ماه نداریم، دلیلش هم این است که این اطلاعات را معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها به‌روز بارگذاری نمی‌کنند. مثلاً هر چند وقت یکبارگزارش پروژه‌های خودرا بارگذاری می‌کنند و در ماه نمی‌شود تأکید کنیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: اما در نشستی که سال گذشته داشتیم و اطلاعات آنروی سایت معاونت فرهنگی وزارت علوم هم موجود است، برترین و فعال‌ترین کارشناس‌های متولی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی دانشگاهرا معرفی کردیم.

پارساپور تأکید کرد: به کارشناسان متولی کرسی‌های‌ آزاداندیشی در دانشگاه‌های کشوربه‌صورت اختصاصی حکم مسئولیت داده شده است، کارشان مشخص است و برترین‌های‌ این کارشناسان را نیزمعرفی کرده‌ایم.

وی اشاره کرد: از زمانی قبول مسئولیت دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی در سال ۹۶، با نگاه به وضعیت برگزاریکرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نیاز به یک سیاست‌گذاری را احساس کردم؛ یعنی بیشتر کرسی‌های آزادندیشی برگزار شده به‌صورت فرمایشی توسط دو یا سه تشکل یا خود معاونت برگزار می‌شد و به‌صورت خودجوش نبود.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: تنوع موضوعات و تنوع مجریان کرسی‌های آزاداندیشی را در دستور کار قرار دادیم؛سیاست‌گذاری کرده و با توزیع تظرسنجی و کاربرگ‌هاییکه قابلیت گزارش‌گیری داشته باشد به دنبالکرسی‌های شفاف و روشن بودیم.

پارساپور اعلام کرد: تحلیلی که در آخر کار داشتیم و با این آماری که وجود دارد، سال ۹۷ رشد قابل توجهی در زمینه برگزاری کرسی‌های‌ آزاداندیشیرا شاهد بودیم،هم از نظر کمی و هم از حیث کیفی رشد بسیار خوبی داشتیم.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوریدر پاسخ به اینکه آیا ضعف معاونت فرهنگی این وزارتخانه را در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را قبول دارد یا خبر؟، گفت:ضعف وجود داشت ولی سال ۹۷ وضعیت خیلی خوب است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 13مرداد 98، کد خبر: 408077، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین