پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۲۳۶۱۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
محمد حسین امید، رئیس دانشکاه علمی کاربردی ، با بیان اینکه دو سوم صندلی‌ های علمی کاربردی خالی است، اظهار کرد: هر سال دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شاهد میزان متغیر پذیرش دانشجو هستند.

شعارسال: رئیس دانشکاه علمی کاربردی درباره دلایل کاهش ثبت نام دانشجویان در سال جدید توضیحاتی داد.

محمد حسین امید، رئیس دانشکاه علمی کاربردی ، با بیان اینکه دو سوم صندلی‌ های علمی کاربردی خالی است، اظهار کرد: هر سال دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شاهد میزان متغیر پذیرش دانشجو هستند.

امید افزود: حدود ۴۰۰ هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد اما پذیرشی که در شهریور ماه اتفاق افتاده، حدود ۹۰ هزار دانشجو بوده است یعنی بیش از ۳۰۰ هزار ظرفیت این دانشگاه خالی از دانشجو باقی مانده است.

رئیس دانشکاه علمی کاربردی ادامه داد: امسال براساس قانون برنامه ششم توسعه کشوری و به حد نصاب رسیدن سهم آموزشهای مهارتی هر چند هنوز دو سوم ظرفیت این دانشگاه خالی است اما باز هم شاهد ثبت نام دانشجویان به نسبت خوبی بوده ایم.

او ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در این دوره سعی کرده هدفمند تر از سالهای گذشته به ترویج رشته های مهارت محور بپردازد و بنا به این هدفمندی انتظار استقبال رضایت بخش تری را از داوطلبان خود دارد، بنابراین برای جذب بیشتر آنها رایزنی هایی را با وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری داشتیم تا بتوانیم به پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت بپردازیم.

امید با اشاره به ارتقاء سطح دانشجو در این دانشگاه افزود: رشته های مهارت محور نیاز اصلی جامعه است در نتیجه باید برای رشد و شکوفایی ذهنی دانشجویان فرهنگ سازی هایی صورت بگیرد.

او بیان کرد: ما برای پیشبرد اهداف دانشگاهی و پرورش دانشجویان مهارتی رایزنی های لازم را جهت مجوز پذیرش در تکمیل ظرفیت از وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام داده ایم .

رئیس دانشکاه علمی کاربردی درباره دلایل روند کاهش ثبت نام دانشجویان در سال جدید تصریح کرد: عدم استقبال دانشجو از رشته های تحصیلی ارائه شده در سال جدید می‌تواند به دلیل بی توجهی به بازار کار آن رشته پس از تحصیل باشد که در نهایت برای عبور از این مشکل با فرهنگ سازی های لازم به نتایج مطلوب خواهیم رسید.

او در پایان گفت : براساس قانون برنامه ششم توسعه کشوری سهم آموزش های مهارتی در کشور باید به ۳۰ درصد برسد اما سهم دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی از ۱۵ درصد هم کمتر است. در تلاشیم تا دانشجویانی که به هر دلیل در کنکور به خواسته خود نرسیده و پشت کنکور هستند را در این رشته‌ها جذب کنیم.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان ،تاریخ انتشار: 8 مهر1398،کدخبر:7087904 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین