پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۱۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
بارش برف شدید هفته گذشته در گیلان سبب بروز مشکلات فراوانی در حوزه راه، برق و آب برای شهروندان شد و در این میان کم‌کاری برخی دستگاه‌ها موجب شد که مردم به مدیریت آن‌ها نمره قبولی ندهند.

شعار سال: شنبه ۱۹ بهمن‌ماه بود که اداره کل هواشناسی استان گیلان با صدور اخطاریه‌ای از ورود سامانه سرد و بارشی و کاهش ۱۰ تا ۲۰ درجه‌ای دمای هوا و بارش برف ۲۰ سانتی متری تا یک و نیم متری در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی استان خبر داد و از ستاد مدیریت بحران خواست تا با توجه به‌شدت بارش در روزهای دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه تمهیدات لازم برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی را اتخاذ کند.

بر همین اساس شامگاه شنبه نیز ستاد مدیریت بحران استان گیلان در سالن شهید انصاری استانداری با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داد و در این جلسه استاندار از همه دستگاه‌های عضو این ستاد خواست تا بر اساس ضوابط، دستورالعمل‌ها، شرح وظایف، تقسیم‌کار و وفاق، انسجام و هم‌افزایی به انجام خدمات‌رسانی اهتمام داشته باشند.

ارسلان زارع با بیان اینکه در این حادثه طبیعی اگر سهل‌انگاری صورت گیرد ممکن است برای مردم مشکل‌ساز شود، اظهار کرد: تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اتخاذشده و با توجه به گزارش‌های امیدوارکننده ارائه‌شده از سوی دستگاه‌ها، آمادگی وجود دارد.

آمادگی که با شروع بارش‌ها نشان داد تنها در همان جلسه اعلام‌شده و بخشی از دستگاه‌ها به‌ویژه مدیریت شهری رشت هنوز به آن نرسیده و سردرگمی در ارائه خدمات به شهروندان وجود دارد.

بارش‌ها از شامگاه یکشنبه از مناطق غربی گیلان آغاز و در ابتدا موجب خوشحالی شهروندان شد اما کم‌کم با شدت بارش و گسترش آن به سمت مناطق مرکزی و شرقی به‌ویژه در روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه بیش از ۵۰ شهر از ۵۲ شهر گیلان و صدها روستا را درگیر کرد به‌گونه‌ای که ارتفاع برف در مناطق جلگه‌ای بین ۴۰ سانتی‌متر تا یک متر و در مناطق کوهستانی نیز به بیش از دو متر رسید و سبب قطع گسترده برق، آب، تلفن و مسدود شدن راه‌های اصلی و فرعی و روستایی شد.

در این میان انسداد محورهای امامزاده هاشم به سنگر، سراوان به فومن و گیر افتادن صدها نفر به مدت ۴۸ ساعت در برف یک متری این منطقه و مسدود شدن محور اسالم به خلخال، آستارا به اردبیل و دیلمان به علت بارش شدید برف و کولاک بر مشکلات ستاد مدیریت بحران استان گیلان افزود، ستادی که انتشار عکسی از ساختمان آن نشان می‌داد که خود بحران‌زده‌تر از همه مناطق استان است.

در این مدت برق ۲۵۰ هزار مشترک، آب ۱۲ هزار مشترک شهری و ۱۰ هزار مشترک روستایی و راه ۵۸۸ روستا مسدود شد. همچنین بر اساس آمارهای اولیه شش نفر نیز در شهرهای رودبار و رشت بر اثر سقوط بهمن و سقوط از ارتفاع جان خود را از دست دادند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 28 بهمن 98، کد مطلب: 4852724: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین