پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۴۱۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
از همان روزه‌های نخست ورود کرونا به کشور، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از آماده‌باش مراکز چهارده‌گانه خود خبر داد و تداوم روند بررسی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها را در این زمینه در دستور کار دارد و شرکت‌های تابع وزارت نفت نیز به فراخور شرایط کنونی، تمهیدات پیشگیرانه را دنبال کردند.
شعارسال: با وجود تمام این اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز بهداشت صنعت نفت که چند نمونه آن مطرح شد، هنوز هم بسیاری از کارکنان اقماری منطقه عسلویه نگرانند.
 
از همان روزه‌های نخست ورود کرونا به کشور، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از آماده‌باش مراکز چهارده‌گانه خود خبر داد و تداوم روند بررسی‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها را در این زمینه در دستور کار دارد و شرکت‌های تابع وزارت نفت نیز به فراخور شرایط کنونی، تمهیدات پیشگیرانه را دنبال کردند.
 
علاوه براین، از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز خبر هایی رسید مبنی بر برگزاری نشست‌های کنترل و مقابله با ویروس کرونا، این جلسات با حضور سیدپیروز موسوی، فرمانده ارشد مدیریت بحران و شرایط اضطراری منطقه پارس جنوبی، نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، بهداشت و درمان صنعت نفت و اچ‌اس‌یی شرکت‌های مستقر در منطقه پارس جنوبی برنامه‌ریزی شده است
 
امیرحسین لولاور، رئیس خدمات درمانی و پزشک مشاور شرکت نفت فلات قاره ایران نیز از آمادگی این شرکت برای مقابله با ویروس کرونا خبر می‌دهد و می‌گوید: واحد خدمات درمانی این شرکت پیش از ورود این بیماری به ایران، جلساتی را با موضوع مقابله با آن در قالب کمیته سلامت با حضور همکاران واحدهای اچ‌اس‌یی، حراست، خدمات، عملیات دریای، آموزش و... به‌صورت هفتگی در ستاد برگزار کرده و نکاتی را به تصویب رسانده است که از جمله این موارد می‌توان به برگزاری جلسات هفتگی در مناطق عملیاتی، کنترل و اعلام رفت‌وآمد اتباع خارجی با آمار دقیق توسط واحد حراست، جلوگیری از تعویض شیفت‌ نفرات خارجی توسط مالکان شناور، الزام رعایت پروتکل‌های حفاظت فردی توسط کارکنان نفتکش‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان، درخواست تهیه ماسک طبی و مواد ضدعفونی‌کننده از طریق تدارکات، همچنین چاپ و توزیع پوستر و بروشورهای بهداشتی اشاره کرد.
 
اما با وجود تمام این اقدامات صورت گرفته از  سوی مرکز بهداشت صنعت نفت که چند نمونه آن بالا مطرح شد، هنوز هم بسیاری از کارکنان اقماری منطقه عسلویه نگرانند، بیشتر این نگرانی بابت افرادی است که از نقاط و استان های مختلف کشور -که درگیر آلودگی هستند- و پس از طی کردن مدت استراحت خود به عسلویه برمی گردند است و بخشی دیگر مربوط به امکانات ضعیف درمانی منطقه است.
 
به گونه ای که یکی از فعالان اجتماعی بوشهری با اشاره به مشکلات کرونا در عسلویه می گوید: در هفته ای که وزیر بهداشت آن را هفته سخت اعلام کرده، اقدامات صورت گرفته در عسلویه به عنوان پایتخت انرژی ایران در حد انتظار و متناسب با خطر موجود نیست و در کمیته مدیریت ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه پارس نیز به جای تخصیص بودجه ای متمرکز برای تهیه ملزومات مورد نیاز به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا، در بندهایی از صورتجلسه مزبور تهیه اقلام و اقدامات را بر اساس بضاعت هر کدام از شرکت های مستقر در منطقه تعیین کرده اند و به این ترتیب همچنان شرکت های مستقر در منطقه با کمبود شدید ماسک و مواد ضدعفونی کننده مواجه هستند.
 
در همین راستا سایت تحلیلی خبری نفتی‌ها نیز نظرینجی هفته گدشته خود را به همین موضوع اختصاص داد و از  مخاطبینش خواست تا نظر خود را درباره کیفیت خدمات و میزان توانمندی بهداری و بهداشت صنعت نفت در مقابله با ویروس کرونا و حفاظت از سلامت کارکنان این صنعت  را اعلام کنند.
 
در این میان اما بیش از  81 درصد مخاطبین هنوز هم از  این خدمات ناراضی هستند و تنها 9 درصد این خدمات را مطلوب دانسته‌اند.
 
با شرایط موجود هنوز افکار عمومی و خصوصا افراد حاضر در منطقه عسلویه و غیره راضی نیستند و همچنان نگران شرایط اند؛ و باید پای صحبت های آنها و نگرانی هایشان نشست.

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  ازسایت خبری نفتی ها    ،تاریخ انتشار:  14 اسفند 1398،کدخبر:  27952،www.naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین