پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۰۵۷۵
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۴۵ درصد از دشت قزوین درگیر فرونشست است و سالانه یک تا ۱۷ سانت فرونشت در مناطق بیابانی استان به دلایل مختلف از جمله برداشت بی رویه آب اتفاق می‌افتد.
شعارسال: قدرت الله مهدیخانی روز دوشنبه در دومین جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، افزود: در ۲ هزار و ۴۴۱ هکتار از دشت قزوین که درگیر فرونشت است ۳۴۱ روستا با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت حضور دارند.

وی اضافه کرد:۳۴۰ کیلومتر خط انتقال برق در این محدوده واقع شده و واحد‌های تولیدی و فرودگاه نیز استقرار یافته‌اند که زنگ خطری برای استان است.

مهدیخانی افزود: قزوین از استان‌های حادثه خیز کشور است و در تکرار حوادث نیز در ردیف استان‌های اول قرار دارد و رانش در الموت، سیل‌های سالانه و سرمازدگی از جمله این حوادث هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین با بیان اینکه تاکنون ۹ نفر در استان غرق شده اند، افزود: آتش سوزی نیز یکی دیگر از حوادث استان است که مدیران ارشد استان و کشور نگرانی‌هایی در این خصوص دارند.

وی اضافه کرد: ۲ جلسه در این موضوع با حضور استاندار برگزار شده و ماموریت‌هایی برای دستگاه‌ها تعیین شده و هماهنگی با فرودگاه خدمات ویژه برای تجهیز یک فروند برای اطفای حریق صورت گرفت.

مهدیخانی گفت: ۲ فروند بالگرد امدادی در استان در هلال احمر و اورژانس داریم که هماهنگی لازم انجام شد تا در زمان‌های نیاز برای اطفای حریق در مناطق صعب العبور مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پایگاه هوانیروز آبیک را نیز هماهنگ کرده‌ایم تا هرکجا لازم بود برای انتقال نیرو به مناطق صعب العبور و کوهستانی اقدام کنند.

مهدیخانی با بیان اینکه متاسفانه بیشترین حریق‌ها در شهرستان قزوین اتفاق افتاده است، افزود: از سال ۷۷ تا ۹۸ در قزوین ۵۳۰ هکتار، در تاکستان ۱۷۵ هکتار، در آبیک ۱۸۱ هکتار، در بویین زهرا ۲۱ هکتار، در آوج ۱۴ هکتار و در البرز ۲ هکتار آتش سوزی صورت گرفته و امسال قطعا میزان آتش سوزی بیشتر خواهد بود.

وی افزود: تا دیروز ۲۳۹ هکتار آتش سوزی در استان داشته‌ایم که تعداد این آتش سوزی‌ها از ۱۴ فقره به ۱۲۱ فقره رسیده است و در روز جمعه گذشته تنها آتش نشانی ۸۲ ماموریت را در این زمینه انجام داده است.

مهدیخانی با بیان اینکه دستگاه‌ها حتما آمادگی را برای اطفای حریق داشته باشند، افزود: طبق ماده ۱۸ قانون مدیریت بحران باید مدیران دستگاه‌ها در چهارچوب اعتبارات دستگاه‌ها در این زمینه اقدام کنند و در زمان وقوع حادثه منتظر تخصیص اعتبار از استانداری یا برنامه و بودجه نباشند.

شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، کدخبر: ۸۳۸۱۴۰۱۳: www.irna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین