پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۸۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
بحران کووید-۱۹ و پیامد‌های آن اهمیت درک رفتار و تغییر رفتار را برجسته کرده است. ما می‌دانیم که تغییر رفتار، کار دشواری است و از این بحران آموخته‌ایم که فاصله‌گذاری فیزیکی یکی از همان رفتار‌های پیچیده است که افراد در پذیرش آن، با چالش روبرو هستند. یوال اینجاست که: چرا مردم فاصله‌گذاری فیزیکی را رعایت نمی‌کنند؟ مطلب زیر به این مسئله پاسخ می‌دهد.
شعار سال:احتمالا کرونا را تهدید کافی نمی‌دانند یا فکر می‌کنند دیگران آن را جدی نمی‌گیرند یا... علوم اجتماعی چه می‌گوید؟

جف دریسکل | استاد مددکاری اجتماعی در دانشگاه ایالتی سِیلم، ماساچوست- ترجمه: زینب نصیری | مددکار اجتماعی و مدیر کل سلامت شهرداری تهران

بحران کووید-۱۹ و پیامدهای آن اهمیت درک رفتار و تغییر رفتار را برجسته کرده است. ما می‌دانیم که تغییر رفتار، کار دشواری است و از این بحران آموخته‌ایم که فاصله‌گذاری فیزیکی یکی از همان رفتارهای پیچیده است که افراد در پذیرش آن، با چالش روبرو هستند.

حفظ فاصله‌ی فیزیکی به‌نظر امر ساده‌ای‌ست، اما در عمل عکس آن به اثبات رسیده است. همان‌طور که از سایر رفتارهای مرتبط با سلامت مانند استعمال سیگار و مواد مخدر می‌دانیم، تغییر رفتار و اختیارکردن رفتارهای سالم‌تر می‌تواند دشوار باشد.

افراد باید ویروس کرونا را به‌عنوان تهدیدی برای سلامت خود ببینند، درک کنند که پذیرش رفتار جدید (فاصله‌گذاری فیزیکی) منافع و نتایج مثبتی دارد و نیز به توانایی خود برای غلبه بر موانع درک‌شده که ممکن است راهِ عمل را بر آن‌ها ببندند، اطمینان داشته باشند.

برای آن‌که فردی عمل رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را بپذیرد، لازم است که قصد محکمی بدین‌منظور داشته باشد. عناصری که این قصد را تقویت می‌کنند، نگرش فرد به رفتار جدید و نیز تأثیر هنجارهای ذهنی‌اند.
 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از فضای مجازی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین