پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
سیدحسن موسوی چلک گفت: این روزها با شروع مدارس، نگرانی والدین شاغل که یک فرزند دارند، دوچندان شده است چراکه تنها در خانه ماندن برای بچه‌ها خطرناک است.

شعار سال: کودکان یکی از گروه‌های سنی بزرگ جامعه هستند که امروزه به واسطه شیوع ویروس کرونا خانه‌نشین شده‌اند؛ دقیقا در زمانی که این گروه سنی در پرهیجان‌ترین روزهای زندگی خویش نیازمند جست و خیزند مجبور هستند در خانه نشسته و انرژی خود را سرکوب کنند از طرفی چند روزی است مدارس به صورت مجازی آغاز به کار کردند و نگرانی پدر و مادرهایی که شاغل هستند، این است که چگونه فرزندشان را با گوشی و اینترنت در خانه تنها بگذارند.

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی، درخصوص تاثیر همه جانبه کرونا در جامعه گفت: وقتی یک بحران ایجاد می‌شود به اقتضای نوع و گستره آن، بحران‌های دیگری به وجود می‌آید، کرونا هم یکی از همین بحران‌هاست که باوجود اینکه مشخصه بهداشتی دارد اما در همه حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی و... تاثیر گذاشته است.

او افزود: یکی از حوزه‌هایی که از همان روز اول دچار اختلال شد و به اندازه وزارت بهداشت دغدغه داشت، حوزه آموزش (مدارس و دانشگاه‌ها) بود که طبیعتا چون آمادگی چنین بحرانی نداشتیم انجام هماهنگی‌ها زمان برد و طول کشید تا نرم افزار شاد در دسترس دانش آموزان قرار گیرد.

موسوی چلک تصریح کرد: آموزش مجازی باعث شد اگر قرار بود 10 سال دیگر بچه‌های ما گوشی اندروید در دست بگیرند، این اتفاق الان رخ دهد در واقع بچه‌های ما راه 10 ساله را در یک ماه طی کردند و خیلی زودتر از زمانی که باید، گوشی دست‌شان گرفتند و وارد فضای اینترنت شدند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با اشاره به آسیبی که آموزش مجازی به همراه دارد، گفت: یکی، دو ماه اول شیوع ویروس کرونا، پدر و مادرهایی که شاغل بودند، در خانه قرنطینه بودند و بچه‌هایشان را کنترل می‌کردند به این صورت که در ساعات آموزش، کنار بچه‌شان می‌نشستند و نگاه می‌کردند فرزندشان با گوشی و اینترنت روشن کجا می‌رود اما الان که با فاصله‌گذاری اجتماعی تمام شاغلان مشغول کار هستند، بچه‌ها در خانه تنها ماندند و الان با شروع به کار مدارس، نگرانی خانواده‌ها چند برابر شده است.

او بیان کرد: در گذشته اگر بچه‌ها یک ساعت با اینترنت کار می‌کردند الان در شبانه روز فقط یک ساعت بدون اینترنت هستند به همین دلیل ممکن است دانش آموزان در کنار آموزش مجازی مدرسه خود با محتواهای نامناسب افراد ناباب و... آشنا شوند چراکه خانواده‌ها در خانه نیستند و اگر هم مادری خانه‌دار باشد قطعا به اندازه بچه‌ها از فضای مجازی سردر نمی‌آورد و اصولا بچه‌ها او را دور می‌زنند.

موسوی چلک با تاکید بر توزیع تبلت دانش‌آموزی رایگان به دانش آموزان گفت: قطعا در چنین شرایطی وزارت آموزش و پرورش باید به گونه‌ای آموزش مجازی را برنامه ریزی کند که بچه‌ها به فضای نامحدود اینترنت دسترسی آزاد نداشته باشند به عبارت دیگر ما باید برای بچه‌هایی که تک فرزند هستند و پدر و مادرشان شاغلند، برنامه ریزی داشته باشیم تا از آسیب‌ها در امان بمانند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در ادامه عنوان کرد: ما باید مانند تمام کشورهای دنیا، سیم کارت‌ها و تبلت‌های دانش آموزی به صورت رایگان در اختیار بچه‌ها قرار دهیم تا پدر و مادرهایی که سرکار هستند خیال‌شان راحت باشد که بچه‌شان به هر محتوایی دسترسی ندارد و با تبلت مخصوص فقط وارد برنامه آموزش مجازی می‌شود و معلم به او تدریس می‌کند البته بنده چند روز گذشته شنیدم سیمکارت دانش آموزی به فروش می‌رسد حال اینکه توزیع آن به چه صورت است و آموزش و پرورش چه سازوکاری درنظرگرفته  است را نمی‌دانم.

او با اشاره به خطر تنها ماندن بچه‌ها در خانه گفت: دسترسی به فضای اینترنت را می‌توان از راه‌های فوق محدود کرد و برای آن چاره اندیشید اما اینکه والدین سرکار می‌روند و بچه‌ها در خانه تنها می‌مانند؛ یک بحث دیگریست.

موسوی چلک تاکید کرد: اینکه بچه‌ها در این سن و سال باید مدرسه می‌رفتند، کارگروهی انجام می‌دادند، با دوستانشان معاشرت می‌کردند، انرژی خود را تخلیه می‌کردند و... یکی از عوارض شیوع ویروس کروناست که خود بر آسیب‌های روحی و روانی تاثیر می‌گذارد و به مرور زمان باعث می‌شود حتی بچه‌ها به سمت افسردگی پیش بروند.

 رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در پایان گفت: اگر از این عوارض فاکتور بگیریم، تنها ماندن در یک خانه برای بچه‌ها آسیب زاست و نمی‌توان برای آن کاری کرد چراکه همانطور که گفتم کرونا بحرانی است که بحران‌ها آفریده و برخی از این بحران‌ها راه گریزی ندارند و از آنجایی که این موضوع تازه‌ است هنوز نمی‌دانیم باید چگونه با آن برخورد کنیم.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 23 شهریور    99، کد خبر:   209607، www.borna.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
این تحلیل یکم قدیمی شده چون دنیا یه سمت تکنولوژی رفته و دهه گذشته نیست که اینجوری صحبت کنیم الان در سرتاسر دنیا دانش آموزان به صورت مجازی تحصیل می‌کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین