پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
با توجه به مزیت‌های آموزش مجازی و تحولی که در ساختار دانشگاه ایجاد شده، دفتر تولیدمحتوا و یادگیری الکترونیکی در این دانشگاه ایجاد می‌شود

شعار سال: محمدحسین امید ظهر امروز در نشستی که با خبرنگاران و روسای مراکز تحت نظارت استان کردستان در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برگزار شد اظهار کرد: به لحاظ تحریم‌های سخت و کمرشکن و شرایطی که بیماری کرونا در کشور موجب شده، امید است به نفع کشور و مردم گام‌های مثبتی برداریم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مراکز دانشگاه‌های علمی کاربردی در سال‌های اخیر تاکنون در کشور افزود: در سال ۸۴ فقط ۳۱۲ مرکز علمی کاربردی فعالیت داشت اما این تعداد در سال ۹۱ به یک هزار و ۷۱ مرکز ارتقاء یافت.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  به تصمیمات کیفی گرایانه این دانشگاه گریزی زد و گفت: با توجه به اینکه بزرگترین مشکل کشور و آرزوی مردم کار و اشتغال است طی این سال‌ها به این نتیجه رسیده‌ایم مدرک به تنهایی شغل ایجاد نمی‌شود بلکه مهارت آموزی و پرورش کارفرما لازمه اشتغال است. 

امید با بیان اینکه تاکنون ۸۰ هزار نفر برای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی سطح  کشور ثبت نام کرده‌اند، گفت: امسال تا ۱۷ مهرماه ثبت نام از متقاضیان ادامه دارد. 

وی با بیان اینکه در سال گذشته در کشور نسبت به پذیرش دانشجو در این مرکز ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر امسال ۱۰۰ هزار نفر در این دانشگاه ثبت نام کنند، در این رسته ۲۰ درصد رشد خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در تثبیت مراکز علمی کاربردی اقدامات زیادی انجام شده و مراکزی که بر اساس قانون باید حذف می‌شدند واگذار شده و اساسنامه باقی مراکز ثبت شده است.

امید با بیان اینکه امروز حتی یک نفر مدرس که مسیر جذب دانشگاه را طی نکرده باشد، نداریم افزود: در تاریخ ۳۱ شهریورماه امسال فراخوان پذیرش مدرس سال ۹۹ اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته از ۴۰ هزار نفر متقاضی اولیه، ۳۰ هزار نفر مدرس جهت تدریس در این دانشگاه پذیرفته شده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه بیش از ۱۷۰ مرکز نوآوری در ۶۰۰ دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور شکل گرفته است، افزود: از این تعداد ۲ مرکز متعلق به استان کردستان است.

امید با اشاره به مجوز ثبت شرکت برای اساتید و دانشجویان این مرکز علمی تصریح کرد: تاکنون ۳۰ درصد اساتید و فارغ التحصیلان این دانشگاه شرکت تاسیس کرده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما به استانداران هر استان جهت تضمین تامین نیروی ماهر استان اعلام و بر اساس طرح آمایش در این خصوص اقدام می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: تاکنون ۹۳ هزار مدرس در این دانشگاه ارزیابی شده که  ۲۵ هزار نفر آنان معادل ۲۵ درصد بر اساس توانمندی در مهارت پذیرفته شده‌اند.

امید با بیان اینکه همه برنامه‌های آموزشی دانشگاه در حال تغییر و بروزرسانی است، افزود: این مرکز تنها زیر نظام دانشگاهی کشور است که طی سه سال پیاپی از سوی نظام اموزش عالی ارزیابی سالانه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۲۰ عنوان درسی این دانشگاه آزمون متمرکز داشت که این مهم زه معنای تضمین و ارتقای کیفیت است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: با توجه به مزیت‌های آموزش مجازی و تحولی که در ساختار دانشگاه ایجاد شده در صددیم دفتر تولیدمحتوا و یادگیری الکترونیکی در این دانشگاه ایجاد شود چراکه آموزش مجازی با  تولید محتوا و  بهره‌گیری از اساتید برجسته سطح کشور کاهش هزینه و افزایش راندمان را به دنبال دارد.

امید از اساتید و مدرسان استان کردستان در خواست کرد: مدرسین ماهری که در درس‌هایی که آمادگی تولید محتوا دارند می‌توان از تولیدات آنها برای سراسر کشور استفاده کرد و ماهم در این خصوص حمایت می‌کنیم. 

وی از تحصیل تعداد ۲۲۰ هزار دانشجو در حال حاضر در دانشگاه علمی کاربردی کشور خبر داد و گفت: فارغ التحصیلان این دانشگاه تاکنون از مرز ۲ میلیون نفر گذشته است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: در سال تحصیلی جدید این دانشگاه در سراسر کشور ظرفیت پذیرش ۳۴۰ هزار دانشجو را دارد که تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

امید از تدریس ۸۰۰ رشته در این دانشگاه خبر داد و گفت: بالاترین نرخ اشتغال در دانش آموختگان دانشگاهی از میان دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۸۰۰ دوره پودمانی برای شاغلین در سطح کشور برگزار شده است افزود: در این مرکز برای دوره‌های مقطع‌دار پودمانی هم مجوز صادر می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد ورودی‌های سال گذشته این دانشگاه از غیر شاغلین بوده‌اند.

امید با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان کردستان یکی از ۱۰ مرکز برتر کشور است افزود: با توجه به پتانسیل طبیعی کردستان و ظرفیت بالقوه کشاورزی در این منطقه باید رشته‌های مرتبط در این استان ایجاد شود تا همه نیازهای استان را پوشش دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه جامع علمی و کاربردی به عنوان اولین دانشگاه مهارتی کشور به دنبال ترویج آموزش‌های مهارتی است تا دانشجویان پس از تحصیل بتوانند متناسب با رشته تحصیلی مشغول کار شوند.

امید با بیان اینکه امکان پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی فراهم است، تصریح کرد: ظرفیتی ایجاد شده تا مراکزی نیز در برخی کشورها بتوانند فعالیت کنند.

وی عنوان کرد: اولین توافق‌نامه تبادل دانشجو با کشور آلمان امسال انجام شد و مقدمات اعزام اولین گروه در حال بررسی است.

 امید با اشاره به ۴ سطح دانشگاه جامع علمی کاربردی با عنوان این مطلب که در هیچ استانی دانشگاه سطح یک که ۷۵ امتیاز مرتبط را کسب کند، نداشته‌ایم، افزود: ۵۰ در صد مراکز علمی کاربردی در استان کردستان در سطح ۲ قرار گرفته‌اند که در این حوزه وضعیت کردستان نسبت به میانگین کشوری بهتر است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: -،  farsnews.ir 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین