پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۲۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره پیش بینی خود از نتایج انتخابات آمریکا می گوید: ما در محاسبات مسئولین و افکار عمومی ایران باید بنا را بر پیروزی ترامپ بگذاریم و از این منظر بسیاری از هیجانات کاهش پیدا می کند. انتخابات آمریکا بر وضعیت ایران تاثیر گذار است و این مساله قابل انکار نیست.

شعار سال: ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا درباره پیش بینی خود از نتایج انتخابات آمریکا می‌گوید: ما در محاسبات مسئولین و افکار عمومی ایران باید بنا را بر پیروزی ترامپ بگذاریم و از این منظر بسیاری از هیجانات کاهش پیدا می‌کند. انتخابات آمریکا بر وضعیت ایران تاثیر گذار است و این مساله قابل انکار نیست. به دلیل شدت عمل ترامپ و تحریم‌های بی سابقه بر علیه ایران این ذهنیت در مردم ایران و بخشی از مسئولیت تقویت شده که آمدن ترامپ مشکلاتی برای کشور خواهد داشت. باید به این نکته توجه کرد که الزاما ترامپ، ترامپ دور اول نخواهد بود و نه حزب دموکرات هم آن طور که وعده داده اند به برجام بر می‌گردند، بر نخواهند گشت.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرنگار شفقنا آینده در پاسخ به این سوال که کمتر از ۱ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی است، فکر می‌کنید فضا به سمت کدام یک از کاندیدا‌ها برود؟ اظهار داشت: در بدو امر به نظر می‌رسد احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات بیشتر است. برخلاف آنچه در ایران تصور می‌شود مردم آمریکا توجه چندانی به مسائل مربوط به سیاست خارجی ندارند و همه توجه‌ها به سیاست‌های داخلی است. از همین منظر احتمال پیروزی ترامپ قوی‌تر است.

ما در محاسبات مسئولین و افکار عمومی ایران باید بنا را بر پیروزی ترامپ بگذاریم

تاثیر انتخابات آمریکا بر وضعیت ایران قابل انکار نیست

الزاما ترامپ، ترامپ دور اول نخواهد بود

شاید در دور دوم ریاست جمهوری احتمالی ترامپ از فشار‌ها بر علیه ایران کاسته شود

وی افزود: ما در محاسبات مسئولین و افکار عمومی ایران باید بنا را بر پیروزی ترامپ بگذاریم و از این منظر بسیاری از هیجانات کاهش پیدا می‌کند. انتخابات آمریکا بر وضعیت ایران تاثیر گذار است و این مساله قابل انکار نیست. به دلیل شدت عمل ترامپ و تحریم‌های بی سابقه بر علیه ایران این ذهنیت در مردم ایران و بخشی از مسئولیت تقویت شده که آمدن ترامپ مشکلاتی برای کشور خواهد داشت. باید به این نکته توجه کرد که الزاما ترامپ، ترامپ دور اول نخواهد بود و نه حزب دموکرات هم آن طور که وعده داده اند به برجام بر می‌گردند، بر نخواهند گشت. روسای جمهور آمریکا معمولا در دور دوم سیاست‌هایی متفاوت اعمال می‌کنند، مثلا، با تغییر وزیر امور خارجه امکان دارد از فشار‌ها بر علیه ایران کاسته شود.

شرایط ایران در صورت پیروزی بایدن چندان تغییر نخواهد کرد

شاید ایران در صورت پیروزی مجدد ترامپ راحتتر به توافق برسد

ایمانی تصریح کرد: برخلاف برخی خوشبینی‌ها در داخل کشور با پیروزی بایدن نیز آمریکا فورا به برجام بر نمی‌گردد. آن‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت همانطور به برجام برمی گردند که اروپاییان برگشتند. آن‌ها در برجام هستند، ولی هیچ فایده‌ای ندارند و اسما در این توافق هستند. شرایط ایران در صورت پیروزی بایدن چندان تغییر نخواهد کرد و فقط شاید ده درصدی تفاوت وجود داشته باشد، حتی بنا به برخی نظرات کارشناسانه شاید ایران در صورت پیروزی مجدد ترامپ راحتتر به توافق برسد و چنین انتظاراتی نیز وجود دارد.

باید بتوانیم با فشار‌های اقتصادی موجود افکار عمومی را مدیریت کنیم و خود را منفک از تحولات آمریکا نشان دهیم

وی در مورد اینکه آیا این احتمال وجود دارد که ترامپ به برجام بر گردد؟ گفت: به نظر من ممکن است به برجام برنگردد، چون تمام حیثیت سیاسی خود را روی این موضوع گذاشته و همواره گفته است برجام بدترین توافق بود و از این رو نمی‌توان انتظار داشت ترامپ به برجام برگردد. بزرگترین مساله ما افکار عمومی هستند. باید بتوانیم با فشار‌های اقتصادی موجود افکار عمومی را مدیریت کنیم و خود را منفک از تحولات آمریکا نشان دهیم تا افکار عمومی ملتهب نشود، چون بخش عمده‌ای از تاثیرات اقتصادی این موضوع روانی است. باید بر راه‌های واقعی برون رفت از مشکلات اقتصادی از جمله رفع موانع تولید و بالا بردن صادرات تمرکز کرد.

نباید نظرمان را جوری منعکس کنیم که گویی کشور بدون دولت اداره می‌شود

این فعال اصولگرا با بیان اینکه نباید اینطور نشان داد که این دولت تمام شده است و نمی‌تواند کاری برای اقتصاد بکند، گفت: باید تلاش شود تا دولتی مقتدر و به دنبال حل مشکلات اقتصادی نمایش داده شود و علاوه بر اینکه من و شما انتقاداتی بر عملکرد دولت داریم نباید نظرمان را جوری منعکس کنیم که گویی کشور بدون دولت اداره می‌شود. این تصاویر به بدتر شدن شرایط اقتصادی می‌انجامد.

ما باید از موضع منفعلانه با آمریکا خارج شویم

امروز تضاد غرب و شرق در حال رشد است

پرونده نگاه ایران به غرب کلا باید تغییر کند

چین به زودی قدرت برتر جهان می‌شود

ایمانی در خصوص اینکه آیا می‌توان با اتخاذ سیاست‌ها و ترفند‌هایی در مقابل آمریکا با رویکردی غیرمنفعلانه برخورد کرد؟ اظهار داشت: این مساله کاملا درست است و ما باید از موضع منفعلانه خارج شویم. من باید این نکته را تذکر بدهم ما در چهل سال گذشته توانسته ایم نقشی جدی در عدم تحقق سیاست‌های آمریکا در منطقه داشته باشیم. نوع نگاه دولت ما باید مانیتورینگ از مسئولین جمهوری اسلامی داشت. مثلا آقای ظریف قبل و بعد از خروج آمریکا از برجام چگونه بود؟ آیا ما همان تفکر سابق را در ایشان می‌بینیم؟ یا شخص رئیس جمهور؟ ما شاهد تغییراتی شگرف بودیم. چون دیدگاه آن‌ها بر اساس اعتماد به غرب بود. ما در جای جای برجام این اعتماد به غرب را می‌بینیم و می‌توان گفت اساسا برجام بر اساس اعتماد به غرب شکل گرفته است. آیا این اعتماد درست بود؟ امروز مواضع آقای ظریف و توییت‌های او کاملا متحول شده است گویی ما دو ظریف داشتیم و ظریف قبل از برجام و ظریف بعد از برجام. ما باید بپذیریم که تمام کشور‌های جهان به دنبال منافع خود هستند و اول منافع خود را می‌بینند و بعد به سایر کشور‌ها توجه دارند. از این رو نباید نه به غرب و نه چین و نه روسیه دل بست، ولی مساله شرق متفاوت است. چین به زودی قدرت برتر جهان می‌شود. امروز تضاد غرب و شرق در حال رشد است و ما باید از این فضا‌ها استفاده کنیم وگرنه چین منافع خود را کنار نگذاشته تا از ایران دفاع کند. به نظر من پرونده نگاه ایران به غرب کلا باید تغییر کند در غیر این صورت ما اشتباهی تاریخی داشته ایم. باید نوع نگاهمان را تغییر بدهیم. باید نگاه ما معطوف به منافع ملی باشد.

وی در مورد اینکه، اما بسیار از کشور‌ها در منافع مشترک با غرب هستند و ارتباط با این کشور‌ها در دوره تحریم بسیار سخت شده است، گفت: برخی کشور‌ها در حوزه آمریکا تعریف می‌شوند. عربستان سعودی کشور مستقلی نیست. هنر دیپلماسی این است که جوری در صحنه جهانی بازی کنید تا از خلا‌های موجود در جهان برای منافع ملی خود بهره ببرید. تعریف دیپلماسی یعنی این. کشوری مثل عربستان دیپلماسی ندارد و کشوری کاملا وابسته است. حرف ما بر سر این است که باید نوع نگاهمان را به غرب و شرق و توان داخل تغییر بدهیم. اگر این سه را با هم ببینیم موفق خواهیم زد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری شفقنا ، تاریخ انتشار 9 مهر    99، کد خبر:   1021454، www.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
0
0
خب خداروشکر بعد از مدت ها دارن اذعان میکنن که رییس جمهوری امریکا روی ایران اثر داره همین خودش یک قدم رو به جلو هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین