پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
استاندار خراسان شمالی گفت: بیماری سفیدک داخلی انگور قابل پیشگیری بود و بایستی اعتبارهای مورد نیاز در برنامه های سالانه پیش بینی می شد.

شعارسال: بیماری سفیدک داخلی که در تاکستان های خراسان شمالی شیوع پیدا کرده است بین 10 تا 100 درصد خسارت به باغ های انگور استان وارد کرده است که میزان خسارت بیش از 800 میلیارد ریال اعلام شده است.

محمد رضا صالحی روز شنبه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: طبق نظر کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی شیوع این بیماری قابل پیشگیری بود و اگر اقداماتی در راستای پیشگیری انجام می شد، تا حدی قابل پیشگیری بود.

وی از مسئولان ذیربط خواست تا برای سال زراعی آینده در خصوص این بیماری پیشگیری داشته باشند چرا که اقشار زیادی از این ناحیه ضرر می کنند.

در خراسان شمالی بیش از 40 هزار هکتار باغ وجود دارد که از این میزان 16 هزار هکتار مربوط به تاکستان ها است که سالانه بیش از 180 هزار تن انواع انگور تولید می شود اما با شیوع سفیدک داخلی حتی برخی از مناطق 100 درصد نیز خسارت دیده است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه محور توسعه استان باید بر مبنای پژوهش باشد گفت: پدافند غیر عامل، تعهدات، وعده های استانی، تفاهم نامه ها، تعمیر و تجهیز ساختمان های اداری، و طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در اولویت کاری مدیران اجرایی قرار گیرد.

صالحی افزود: همچنین طرح هایی که از نظر توسعه ای استان اثر بخش تر هستند، درآمد زا، اشتغال زا هستند نیز باید در اولویت کاری مدیران قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با اقدامات مر قانون مشکلات استان را رفع کنیم افزود: باید انتظار رفتار خلاف قانون حتی برای توسعه و کمک به مردم نداشته باشیم.

وی به مسئولان و مدیران توصیه کرد: برای اجرای طرح ها برنامه های بلند مدت را لحاظ کنند تا استانداری نیز بتواند برای پیگیری اعتبارات مورد نیاز برای اجرای پروژه ها پیگیری و برنامه ریزی کند.

استاندار خراسان شمالی در این جلسه بر نگاه فرابخشی سازمانی و جغرافیایی مدیران دستگاه های اجرائی تاکید کرد و گفت: مدیران برای توسعه استان باید به جایگزینی بیندیشند و به دنبال رفع محرومیت ها و چالش ها باشند و بخش نگری نکنند.

صالحی افزود: در سال 94 در بدترین شرایط بودجه ای نسبت به 37 سال گذشته قرار داشتیم و این امر موجب شد که اعتبارات برای اجرای طرح ها به صورت کامل اختصاص پیدا نکند و یا طرح اجرا نشود.

وی افزود: تا سال 93 تمامی طرح های از محل سفر ریاست جمهوری به استان ها تا 70 درصد اعتبارات اختصاص داده می شد اما در سال گذشته با همه تلاش ها و تاکیدها تخصیص اعتبار سفرها تا 50 درصد بود که تلاش خواهیم کرد در بوجه سال 95 کسری این تخصیص ها جبران شود.

جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور مدیران کل، فرمانداران و مسئولان برگزار شد و سه دستور العمل اجرایی در خصوص توزیع اعتبارات استانی و تملک دارایی، نحوه و الگوی اجرایی آن رای گیری شد.

این جلسه در سالن اجتماعات استانداری خراسان شمالی برگزار شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسپلی، تاریخ انتشار: 2مرداد1395، www.espeli.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
King
United Arab Emirates
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
0
0
جهاد کشاورزی باید بر روی گیاهان از کشت تا برداشت نظارت کند و راهنمایی کند تا محصولات با بالاترین کیفیت تولید شوند
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین