پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۳۹۷۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۹
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد ۱۰۰ درصدی صادرات از طریق بندر چابهار در یک‌ماهه اول امسال و تشدید رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص مقابله با انتشار ویروس جهش یافته کرونا بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

شعار سال: بهروز آقایی با بیان اینکه از ابتدای امسال، صادرات کالاهای غیر نفتی از طریق بندر چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۰۰ درصد رشد داشته است افزود: از ابتدای فروردین عمده محموله های کانتینری وارده به بندر چابهار کالاهای ترانزیتی بوده است.

وی میزان رشد ترانزیت را نسبت به دوره مشابه سال ۹۹، به میزان ۱۷ درصد اعلام کرد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، کلیه فرآیندهای دریایی و بندری با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی انجام شده است‌ و با توجه به شیوع نوع جهش یافته این ویروس در کشور هند و به منظور جلوگیری از انتشار، بر اساس دستورات جدید ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا در این خصوص اقدام خواهد شد‌.

آقایی با بیان اینکه مراودات دریایی با بنادر کشور هند صرفا کالاهای ترانزیتی و صادراتی از افغانستان به هند و واردات کالاهای اساسی از دیگر کشورها بوده است اظهار کرد: هیچگونه جابه‌جایی مسافر از طریق بندر چابهار با بنادر هند برقرار نبوده و حمل و نقل کالایی بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با تشدید پروتکل‌ها خواهد بود.
وی افزود: در همین راستا کنترل و پایش نسبت به کشتی‌های متردد و وارده به بندر چابهار قبل از ورود به لنگرگاه و پهلوگیری با حساسیت و دقت بیشتری بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و با انجام تست گیری و آزمایشات مربوطه در خصوص خدمه و کالای کشتی تحت مراقبت‌ها و تایید وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا عمل خواهد شد‌.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1400، کدخبر: ، mana.ir،89709

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین