پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۰۶۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
از حجب و حیا مردم دشتی نباید سو استفاده شود و این طور نباشد که سود و فواید این کارخانه به جیب یک عده‌ای برود و آلایندگی و خسارات آن شامل مردم محروم آن منطقه شود. بنده پیگیری می‌کنم تا معلوم شود چند درصد افراد شاغل در کارخانه سیمان و امثال آن از نیروهای بومی شهرستان است و چرا نسبت به جوانان بومی شهرستان بی مهری شده است؟

شعار سال:امام جمعه دشتی گفت: کارخانه سیمان‌مند مستقر در روستای لاور باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در شهرستان عمل کند و سهم خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی در این شهرستان بپردازد.

حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان اظهار داشت: بسیج عمومی کامیون داران و خلق صحنه‌های کم نظیر فداکاری، ایثار بعد از پیام تاریخی حضرت امام (ره) توسط کامیون داران و مشارکت در تخلیه سریع کشتی‌های منتظر در بندرهای جنوبی کشور، باعث شده این روز به عنوان روز حمل و نقل در کشور نامگذاری شود.
 
امام جمعه دشتی افزود: ۲۶ آذر فرصتی برای آگاهی بخشی اقشار مختلف مردم از خدمات ارزنده شبکه گسترده حمل و نقل کشور است.
 
وی گفت: خدمات ارزنده راهداران عزیز ما در سخت‌ترین شرایط حتی در ساعات شب نیز در مسیر راه‌ها بر کسی پوشیده نیست و مردم قدردان زحمات راهداران هستند.
 
حجت‌الاسلام زاهد دوست با گرامیداشت ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه بیان کرد: این روز بهترین فرصت برای پرداختن به این موضوع مهم و راهبردی است.
 
وی گفت: وحدت یکی از عوامل اصلی شکل گیری، تثبیت و اقتدار انقلاب اسلامی است و در این میان وحدت حوزه و دانشگاه یک نقطه محوری است، چرا که حوزه و دانشگاه، دو نهاد مولّد نیرو و محتوا برای پیشرفت انقلاب اسلامی هستند.
 
امام جمعه دشتی بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه در چهل سال اول انقلاب، در مراتبی از آن تحقق یافته است و با این وجود فاصله ما تا تحقق وحدت آرمانی زیاد است که در گام دوم انقلاب باید برای کم کردن این فاصله تلاش شود.
 
وی گفت: آنچه از اظهارات و تحرکات این روزهای غربی‌ها و فضاسازی رسانه‌ای که قطعاً از اتاق وضعیت صهیونیست‌ها هدایت می‌شود، نتیجه‌گیری می‌شود این است که راهبرد مشترک طرف‌های غربی در برابر ایران، «راهبرد مقصر سازی» است.
 
وی تصریح کرد: بنابراین در وضعیت فعلی به نظر می‌رسد که غربی‌ها در حال ورود به بازی مقصر سازی هستند تا به خیال خام خودشان ایران را به کند شدن روند مذاکرات، و قرار گرفتن در نوعی حالت ایستایی متهم کنند تا اگر به دلیل کارشکنی آنان مذاکرات شکست بخورد، ایران اسلامی را مقصر جلوه بدهند و افکار عمومی جهان را علیه ایران بسیج نمایند.
 
وی ادامه داد: آمریکا و غربی‌ها بدانند ایران امروز ایران سال ۹۲ و ۹۶ نیست و فضای کنونی افکار عمومی و نگاه ملت ایران به آمریکا باسال‌های قبل کاملاً متفاوت است بنابراین با این تاکتیک‌های مضحک نمی‌توانند به جای برسند.
 
وی گفت: ملت شریف ایران و دولت انقلابی به کمتر از لغو همه تحریم‌های ظالمانه راضی نخواهند شد و لغو تحریم‌ها اصل مهم و راهبرد اصلی جمهوری اسلامی در مذاکرات است.
 
امام جمعه دشتی با اشاره راه‌های ارتباطی غیر استاندار در شهرستان بویژه جاده لاور و جاده شنبه افزود: متأسفانه این جاده‌ها پرترافیک و غیر استاندارد و بعضاً بدون شانه هستند و برای مردم حوادث و خطراتی را به دنبال داشته است.
 
وی گفت: سوال مردم از مسئولین این است که چقدر از همشهریان ما باید جان خود را در جاده لاور از دست بدهند تا مسئولین به فکر چاره بیفتند.
 
وی اضافه کرد: اینکه بگوییم تخلفات رانندگی منجر به تصادفات و کشته شدن افراد می‌شود توجیه خوبی نیست، مردم باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از سرعت غیر مجاز پرهیز کنند اما مسئولین هم باید به فکر باشند و بیش از این تلاش کنند تا دیگر شاهد این حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.
 
امام جمعه دشتی گفت: گناه این مردم این است که نسبت به مرکز استان دورافتاده اند که هرگز این دور افتاده بودن از مرکز استان نباید سبب بی‌مهری مدیران استانی به مردم باشد.
 
وی بیان کرد: از استاندار محترم و فرماندار شهرستان می‌خواهم این خواسته مردمی را پیگیری کنند و از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم، وعده‌ای که در مورد احداث پروژه جاده لاور دادند به جد مورد پیگیری قرار دهند و به نتیجه برسانند.
 
وی یادآور شد: کارخانه سیمان مند مستقر در روستای لاور باید به مسئولیت‌های اجتماعی خود در شهرستان عمل کنند، سهم خود را در قبال مسئولیت‌های اجتماعی در این شهرستان بپردازند.
 
وی گفت: از حجب و حیا مردم دشتی نباید سو استفاده شود و این طور نباشد که سود و فواید این کارخانه به جیب یک عده‌ای برود و آلایندگی و خسارات آن شامل مردم محروم آن منطقه شود.
 
امام جمعه دشتی خاطرنشان کرد: بنده پیگیری می‌کنم تا معلوم شود چند درصد افراد شاغل در کارخانه سیمان و امثال آن از نیروهای بومی شهرستان است و چرا نسبت به جوانان بومی شهرستان بی مهری شده است؟


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار: 26  آذر  1400، کدخبر: 5377652،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین