پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۷۰۵۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
غلامحسین شعرا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران مدعی شده است که امروز اتاق بازرگانی به پستوئی برای تصمیمات خاص و استفاده از رانت‌ها و اطلاعات موجود تبدیل شده است. باید برای نجات اتاق بازرگانی از این وضع و تزریق خون جدید در درون تشکیلات اتاق، کاری مردانه و متفاوت با همه کار‌های قبل انجام داد تا زمینه‌ای به وجود آید که بتوان این نهاد را به ابزاری تبدیل کرد که بخش خصوصی و اقتصاد کشور به آن ببالد.
شعار سال: غلامحسین شعرا در نشست هیات نمایندگان اتاق ایران افزود: باید برای نجات اتاق بازرگانی از این وضع و تزریق خون جدید در درون تشکیلات اتاق، کاری مردانه و متفاوت با همه کار‌های قبل انجام داد تا زمینه‌ای به وجود آید که بتوان این نهاد را به ابزاری تبدیل کرد که بخش خصوصی و اقتصاد کشور به آن ببالد.

وی اضافه کرد: برای حفظ و اعتلا و ارتقا جایگاه اتاق بازرگانی توسط یک تیم اجرایی با سیصد نفر کارگزار چه اقدام و تلاش انجام شده اشت؟ اتاق برای ورود به دایره تصمیم گیری‌ها یا حتی برای شنیده شدن نظراتش، به عزمی راسخ و کفشی آهنین نیاز داشته و دارد که متاسفانه هرگز این مبارزه و تلاش جدی با وجود برخورداری از بیش از شصت کرسی حاکمیتی در منصب‌های حیاتی از تیم مدیریتی حاکم اتاق بازرگانی دیده نشده است.

شعرا خطاب به اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: آیا در تاریخ ۱۵۰ ساله اتاق ایران، درآمدی به اندازه این دوران و ریخت و پاش‌هایی هم به اندازه این دوران سراغ دارید؟ آن هم با یک رای گیری پنهانی و پیامکی؟ چه اصراری به مخفی کاری دارید؟ مگر از علنی بودن ترس دارید؟

وی افزود: آیا در تاریخ ۱۵۰ ساله اتاق ایران، نمایندگان اتاق در بیش از شصت کرسی حاکمیتی، تا این حد غیر پاسخگو بوده اند؟ چند نسخه گزارش از عملکرد آنان در این دو هزار روز مدیریت فعلی، برای اطلاع اعضا منتشر شده است؟ چند نماینده اتاق در مناصب حاکمیتی به علت ضعف عملکرد بر کنار شده؟ اصلا در این دو هزار روز کدام مقام منصوب، به علت عملکرد ضعیف معزول شده است؟

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: هر یک از اعضای اتاق‌ها می‌توانند با رسانه‌ها مصاحبه و دیدگاه‌های خود را ابراز کنند، و در نتیجه درباره هر موضوع ممکن است چند نظر مختلف شنیده شود، اما در اینجا هیات نمایندگان فرا اندیش که دسترسی به هیچ تریبون داخلی ندارند اگر از سرناچاری مصاحبه‌ای با یک رسانه اقتصادی غیر از اتاق بازرگانی انجام دهند او را ماده ۵ کرده و به کمیسیون انضباطی می‌سپارند تا به جرمش رسیدگی شود.

شعرا ادامه داد: استدعای امروز من توجه جدی همگان به آینده و انتخابات دور دهم است و از قرائن امر کاملا مشهود است که قرار است درب بر پاشنه مقدمات و انتخابات دور نهم و هشتم و هفتم بچرخد و از هم اکنون در بعضی از اتاق‌ها استراتژی پوتین و مدودوف در دستور کار قرار گرفته و قرار است با پشتوانه همان کارت‌های کذائی و کارت‌های جدید الصدور، انتخابات دور دهم نیز به سیاق ادوار قبل مهندسی و مدیریت شود و فقط در بعضی از اتاق شهرستان‌ها جای روسا با نواب رئیس عوض شود.

وی گفت: درخواست ما این است نخست انتخابات دور دهم صرفا بر اساس کارت بازرگانی معتبر انجام شود، دوم آنکه از بین خود جمعی از مطالبه گران را به عنوان کارگروه نظارت بر اتاق ایران و اتاق شهرستان‌ها تعیین کنیم تا آن جمع با اختیارات اجرایی لازم و با همکاری و حمایت هیات رئیسه اتاق را به ریل اصلی خود برگردانند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری کشاورزی و صنایع غذایی ایران، تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰، کد خبر:۵۱۸۰۶، www.foodpress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
0
0
می دونی چقدر در این ارز 4200 اینا سود کردند؟ یه مرغابی داریم که یک زمانی خودش را لای نماینده های مجلس هم جا زده بود و در شورای عالی ..... هم بود. ارتباظش هم با اتاق عالی بود. خوب خودش رو بست .
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین