پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
آغاز داستان با اصلاحیه‌های اصل ۴۴ قانون اساسی شروع شد. واگذاری‌ها انجام گردید و زیر مجموعه‌ها تشکیل شدند. زیر مجموعه‌ها با استفاده از خلا قانونی تعارض منافع در ایران، وارد گود شدند و سهامدار تشکیلات اصلی گردیدند. حالا رئیس ابدی خودشان هستند و یکه تاز میدان. اما حماقت که انتها ندارد. بجای تامین رضایت مصرف کننده و ارتقا منظم فناوری، دچار ثروت اندوزی کثیف با کاهش کیفیت و تشدید انحصار و عدم پاسخگویی و ارایه تولیدات بی کیفیت با قیمت‌هایی نجومی شدند. توجیه پشت توجیه. نتیجه این شد که کاسه صبر لبریز گردید و مورد هجمه همزمان حاکمیت (انتقادات کاملا مستقیم مقام معظم رهبری)، دولت و مردم قرار گرفتند. کار بجایی رسیده که حس تنفر از خودروساز داخلی و کج رفتاری هایش علنا بیان می‌شود. اما گویا قرار است این جهنم سبز، روی سر مهندسانش خراب شود. دولت اسلامی، هیچگاه این حد از خیره سری را تاب نیاورد و اجازه کج روی را نخواهد داد.
شعار سال: زیرمجموعه‌هایی که طبیعتا حضورشان در مجامع این دو شرکت، قرار نیست باعث نگرانی هیئت مدیره شود و به تعبیری، مدیران این دو شرکت نگران پاسخگویی نیستند!

این موضوع البته جدید نیست و حتی مرکز پژوهش‌های مجلس هم در گزارشی که در سال ۱۳۹۰ منتشر کرده است، این موضوع را از اصلی‌ترین مشکلات اجرای صحیح اصل ۴۴ عنوان کرده و ایراد کار را در کم کاری سازمان بورس و شورای رقابت و البته ایرادات جدی در قانون تجارت و قانون بازار سرمایه می‌داند.

شاید این روز‌ها که ابراهیم رئیسی سرزده به خودروسازان مراجعه می‌کند، بهتر باشد به او یادآور شد که "بلبشو" فعلی در صنعت خودرو کشور، بی کیفتی و نارضایتی عمومی و حس اسارت مصرف کنندگان، در گام نخست نیاز به اصلاح ساختار شرکتی این سایپا و ایران خودرو دارد! مشکلی که قرار نیست بساده و با حرف حل شود!
 
تعداد بازدید : 3
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از شبکه اینترنتی اکو ایران، تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۹۳۹، www.ecoiran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین