پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۷۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی، سیاست‌های تازه‌ای را در حوزه صنعت بیمه در پیش گرفته و امیدوار است با این روند بتواند فرایند‌های ناموزون پیشین را اصلاح کند.
شعار سال: سید احسان خاندوزی در حوزه بانکداری تحولات جدیدی را پیاده سازی کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تسهیل در روند پرداخت تسهیلات خرد موسوم به پرداخت وام بدون ضامن، انتشار صورت‌های مالی بانک‌ها و انتشار اسامی بدهکاران کلان اشاره کرد.

او، اما هنوز در حوزه صنعت بیمه اقدام مشخصی انجام نداده است، در حالی که گفته می‌شود اعمال برخی اصلاحات ساختاری و نیز حرکت‌های ساختارشکنانه مانند آنچه در حوزه بانکی رخ داد، در صنعت بیمه نیز متصور است.

وزیر اقتصاد در یکی از جلسات اخیر خود با بیمه گران، علیه «در‌های چرخان» در صنعت بیمه موضع گیری کرده و آن را عاملی برای عدم کفایت روش‌های کنونی نظارت بر عملکرد بیمه گران دانسته است.

اشاره او به این موضوع، نشان دهنده نگرانی اش از تعارض منافع میان تصمیم سازان، اعمال کنندگان فرایند‌های نظارتی و نظارت کنندگان است. خاندوزی تاکید کرده که بسیاری از این موارد، «ناشی از منافعی بوده که در قبل یا در بعد، متصور بوده و این در‌های چرخان باعث شده بوده که بیمه مرکزی نتواند با حریت کامل اعمال مقررات کند.»

خاندوزی پایان این روند و تغییر در رویه‌های موجود را خواستار شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری خرد و کلان، تاریخ انتشار:۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۲۹۷، www.khorokalan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین