پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
انتقادات به حق شهروندان و مدیران دولتی و صنعتی از شیوه فعالیت خودروسازان داخلی بسیار بالا گرفته و با وجود برخی از دستورالعمل‌های ارتقا دهنده کیفیت تولید، دغدغه‌ها رفع نشده و دغدغه جدیدی با موضوع آینده صنعت خودرو سازی بر چالش‌های قبلی اضافه شده است. اگر مدیران فعلی، توان کار داشتند که وضع به این سمت نمی‌رفت؟ اگر به سمت تعطیلی صنعت خودرو سازی هم برویم، چیزی عایدمان نمی‌شود. راه سوم چیست؟ در چنین شرایطی، صنعت خودروی کشور را به چه نهادی می‌توان سپرد؟ بنظر می‌رسد که با توجه به عقبه اثبات شده فعالیتی و مدیریت قاعده مند، معتقد بودگی اثبات شده مدیران برخی از مجموعه‌های بانک‌های خصوصی کشور (نظیر بانک پاسارگاد) به توامانی سودآوری اقتصادی در کنار اقتصاد مردمی، مشارکتی و اقتصاد مقاومتی، دعوت از این نهاد‌ها برای ساماندهی صنعت خودروی کشور، مفید فایده بوده و بستر را برای گذر از نابسامان‌های موجود و ارتقا جهشی صنعت خودرو، فراهم سازد.
شعار سال: صنعت خودروی کشور دچار چند عارضه فساد درون سازمانی، کمبود نقدینگی، انحصار منجر به کاهش کیفیت و ضعف شدید در مدیریت و راهبری راهبردی شده است.

دولت در حال واگذاری سهام خود به بخش خصوصی است و مقررات هم جلوی حضور قطعه سازان بعنوان سهامداران جدید یا توسعه دهندگان به سهامداری قبلی شان را تا حدی گرفته است. سوال این است که در چنین شرایطی، صنعت خودروی کشور را باید به چه کسی یا نهادی سپرد؟

بنظر می‌رسد که برخی از بانک‌های خصوصی بدلیل تجارب بالا و موفق قبلی در مدیریت مگا پروژه‌های صنعتی کشور، بهترین گزینه برای سهامداری شرکت‌های خودرو سازی باشند.

بعنوان نمونه بانک پاسارگاد با توجه به عقبه صنعتی موفق و بسیار قوی خود در کنار حساسیت بالا به اقتصاد مشارکتی (مردمی) و اقتصاد مقاومتی، گزینه مناسبی برای دعوت به حضور در صنعت خودروی کشور و ماموریت پذیری برای بازسازی بنیادین این صنعت می‌تواند محسوب شود.
چرا از توانمندی بانک‌های خصوصی بزرگ کشور برای نجات صنعت خودرو استفاده نمی‌شود؟
منتهی همانگونه که بسیاری از فعالان اقتصادی و صنعتی کشور می‌دانند، سبک و سیاق مدیریتی این بانک، تابع نظم و مدیریتی غیر تعارف پذیر و عمل گرا است.

بورس باز‌ها می‌دانند که نوسان گیری از سهام پاسارگاد، کار چندان ساده‌ای نبوده و این بانک با وجود فراهم سازی فرصت مشارکت برای سهامداران خرد و عامه شهروندان، بشکلی کاملا قوی با دلال بازی‌ها و نوسان گیری‌های دلال صفتانه، مقابله می‌کند.

فعالان بخش صنعت و معدن کشور به خوبی واقف هستند که تشکیلاتی عظیم نظیر میدکو، با سلام و تعارف راهبری نشده و چرخه سنگ تا شمش با ارزش افزایی حداکثری و توان رقابت بین المللی در حال مدیریت و راهبری توسط پاسارگاد است.

با این عقبه فعالیتی اثبات شده، آیا زمان دعوت از بانک‌های خصوصی قوی نظیر پاسارگاد برای سامان دهی صنعت ضروری و در عین حال فشل شده خودرو سازی کشور فرانرسیده است؟ آیا بهتر نیست که مدیران وزارت صمت و هسته اقتصادی دولت، از مدیران این بانک دعوت به حضور و همکاری کنند؟
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین