شعار سال : یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در اعتراضات خیابانی اخیر آیا دانشآموزش بازداشتی هم داریم، با پاسخی سیاسی بیان نمود که دانش آموزی در زندان نداریم. نوری در پاسخ به اینکه جدای از زندان، آیا دانش آموزی داریم که در بازداشت باشد؟ اظهار کرد: دانش آموزی در زندان نداریم و مواردی هم اگر بازداشت باشند برای بحث اصلاح و تربیت است که در مرکز روان شناسی هستند و دوستان کارشنان کارشان را انجام میدهند تا بعد از اصلاح به محیط مدرسه برگردند؟! در این شرایط و مرحله ممکن است این دانش آموزان به شخصیتهای ضداجتماعی تبدیل شوند که میخواهیم آنها را اصلاح کنیم.وی همچنین در پاسخ به این سوال که تعداد دانش آموزان بازداشتی چند نفر است؟ بیان کرد: تعدادشان زیاد نیست و اینقدری نیستند. نمیتوانم آمار دقیقی از تعدادشان بدهم.
برخی از منابع بر این روند پاسخگویی وزیر خرده وارده نموده و بیان داشته اند که تاکنون نقدهای جدی بر عملکرد وزیر آموزش و پرورش وارد شده، اما عموما ایشان دفاعی در برابر عملکرد خود حتی در مورد برنامههای متعارف هم نداشته و مهمتر از آن بحث روابط عمومی این وزارتخانه است که گویا بودن یا نبودن اش تاثیری در تعریف و یا بهبود اوضاع جاری نداشته و احتمالا فلسفه وجودی آن از حیز انتفاع ساقط گشته است.
*** افکار عمومی در خصوص طی روندهای قانونی برای بازداشت دانش آموزان سوال دارند؟
*** «دوستان کارشناسی» که یوسف نوری به آنان اشاره میکند چه کسانی هستند؟ مراکز روان شناسی که وزیر آموزش و پرورش به آنها اشاره میکند کجا هستند؟ آیا ماده ۳۰۴ آیین دادرسی کیفری در مورد دانش آموزی اعمال شده است؟
*** از کجا وزیر حکم شخصیت ضد اجتماعی ( نگاه سلبی ممانعت از ایجاد) برای دانش آموزان بازداشتی در نشست های اخیر را صادر کرده است؟ متر و معیار وزیر آموزش و پرورش برای بر چسب زدن به دانش آموزان بازداشتی پیش از آن که نظر آنان خواسته شود و مورد ارزیابی علمی و نه ایدئولوژیک قرار گیرد، چیست؟
*** آیا وزیر آموزش و پرورش اساسا اطلاع و دانش، اختیار و یا استقلالی از خود دارد و یا آن که هر چه نهادهای غیر تخصصی در حوزه آموزش (متمایل به دیدن همه چیز با «نگاه امنیتی») بیان می دارند را میشنود و اجرا میکند؟
*** وزیر آموزش و پرورش از خود نمی پرسد که نتیجه و خروجی دو مقوله آموزش و پرورش ،چقدر در رشد علمی و تربیت دانش اموزان موثر بوده است؟ آیا روزگار می گذراند یا اقدامات بنیادین انجام می دهد؟
*** آیا لازن نبود بعد از تجارب ناآرامی های 1396 و 1398 ، اقدام به تعریف پروتکل های لازم مرتبط با این موضوع در وزارت آموزش و پرورش می شد؟
متاسفانه با این حد از رفتارهای نادرست و غیر تخصصی سر زده از آقای یوسف نوری، سرشکستگی و تاسف خودمان از حضور ایشان بعنوان وزیر آموزش و پرورش را خدمت خودشان و عموم مردم ایران اعلام می کنیم. از طرف دیگر هشدار می دهیم که نخواهیم گذاشت با منافع ملی و دینی مان در گام دوم انقلاب و سرمایه های بینانسلی نظام به صورت سلیقه گرا، هیجانی و غیر تخصصی برخورد شود.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،بر گرفته از منابع گوناگون