پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۰
با تائید اخبار پراکنده و غیر رسمی مدعی دستگیری مدیرعامل،معاونین و بخشی از مدیران رده عملیاتی (مدیر بازاریابی و فروش) و کارکنان پتروشیمی فارس توسط رئیس کل دادگستری استان فارس، باید منتظر افشای ازقام اختلاس، علل وقوع، شیوه ایمن سازی و بازگرداندن سلامت در چرخه تولید از طریق مسدود سازی روش تبانی در معاملات دولتی و اختلاس در سایر پتروشیمی های کشور ، بررسی پشت پرده معرف های انتصاب افراد دستگیر شده و مواردی همانند بود.مدیرعامل بازداشتی در تاریخ 21 اردیبهشت 1401 به این سمت منصوب شده بود و این شرکت،گویا زیر مجموعه وزارت دفاع قرار دارد.

شعار سال:حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس چهارشنبه ۲۵ آبان اعلام کرد که شب گذشته مدیرعامل(م.ب) و ۲ معاون پتروشیمی شیراز به اتهام تبانی در معاملات دولتی و اختلاس، بازداشت شدند. موسوی تاکید کرد که این اقدام با هماهنگی قضایی در دادسرای انقلاب شیراز در راستای اجرای نیابت قضایی کارکنان دولت انجام شده و دستگیر شدگان به تهران منتقل گردیده اند.

جزئیات دستگیری های گسترده در پتروشیمی شیراز

عبدالرضا داوری نیز در توییتی از بازداشت این مدیر پتروشمی خبر داد و نوشت: «چهارمین مدیر منصوب در دوره حجت عبدالملکی در وزارت رفاه هم بازداشت شد. اینکه در کمتر از یکسال، مدیران منصوب عبدالملکی، دومینووار به فساد و چنین سرنوشت شومی دچار می‌شوند، در هیچ یک از دولت‌های قبلی سابقه ندارد.» . مدیرعامل پیشین پتروشیمی «شیراز» پیش از این مدیرعامل پتروشیمی «امیرکبیر» بوده است. در این پتروشیمی نیز حاشیه‌های بسیاری داشته که منجر به عزل نامنرده می‌شود. او به‌دنبال انتشار خبر فیش‌های نجومی پتروشیمی «امیرکبیر»، دو ماه پس از انتصابش با دستور وزیر کار از سمتش عزل شد، اما با این وجود او بلافاصله به‌عنوان مدیرعامل پتروشیمی «شیراز» منصوب می‌شود. عزل و نصبی که در دولت انقلابی باوجود آگاهی به تخلفات او انجام شد حال این فساد دامن پتروشیمی «شیراز» را نیز گرفته است.

جزئیات دستگیری های گسترده در پتروشیمی اوره ساز شیراز

‌سهامداران اصلی این شرکت پتروشیمی، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری مدبران اقتصاد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هستند. افکارعمومی منتظر پاسخگویی مسولان درباره‌ ماجرای انتصاب مدیرعامل باوجود تخلف در پتروشیمی «شیراز» و شفاف‌سازی این بازداشت‌ها است.

نکته جالب اینکه قبل از انتشار خبر رسمی دستگیری مدیرعامل، پایگاه خبری نفت ما اقدام به انتشار خبر در قالب توئیت کرده بود که توسط روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز ، تکذیب شده بود.

جزئیات دستگیری های گسترده در پتروشیمی شیراز

آشنایی با پتروشیمی شیراز:
شرکت پتروشیمی شیراز بعنوان اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران در سال ۱۳۴۲ به منظور تولید کود‌های شیمیایی ازته آغاز به فعالیت نمود. این شرکت در ۴۵ کیلومتری شهر شیراز، در مجاورت رودخانه کر و در نزدیکی مرودشت واقع گردیده است. وسعت شرکت ۳۰۰ هکتار است که از این مقدار ۷۲ هکتار آن را محوطه صنعتی تشکیل می دهد. ارتفاع شرکت از سطح دریا حدود ۱۶۰۰ متر می‌باشد. شروع به کار شرکت با بهره برداری از ۴ واحد تولید آمونیاک، اوره، اسید نیتریک و نیترات آمونیوم و نیز واحد تامین سرویس‌های جانبی (آب، برق، بخار و هوای فشرده) توام بوده و پس از آن با توجه به نیاز کشور، طرح‌های توسعه متعددی به مرحله اجرا در آمده است.

اولین طرح توسعه شرکت با بهره برداری از واحد سودااش در سال ۱۳۵۲ به مرحله اجرا در آمد و سپس در سال ۱۳۵۵ با احداث واحد‌های STPP و DAP روند توسعه ادامه یافت. یکی از بزرگترین طرح‌های توسعه شرکت در سال ۱۳۶۴ به مرحله‌ی بهره برداری رسید. در این طرح واحد‌های جدید تولید آمونیاک، اوره، اسید نیتریک، و نیترات آمونیوم با ظرفیتی معادل ۱۰ برابر واحد‌های قدیم به همراه واحد‌های کلر آلکالی، متانول، پرکلرین و آرگون به ترتیب طی سال‌های ۱۳۶۷ و ۱۳۶۹ و ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳ به بهره برداری رسیدند. با ادامه روند توسعه و به دنبال خارج ساختن واحد‌های قدیمی از چرخه تولید، طرح اوره و آمونیاک سوم پتروشیمی شیراز در سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این طرح سالانه ۶۷۷۰۰۰ تن آمونیاک و ۱۰۷۳۰۰۰ تن اوره تولید می‌گردد که نقش مهمی در تامین نیاز‌های کشور و همچنین عرضه به بازار‌های جهانی خواهد داشت.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: شرکت پتروشیمی شیراز ، دستگیری در پتروشیمی شیراز ، ادعای ستگیری مدیرعل و معاونین پتروشیمی شیراز ، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس ، رئیس کل دادگستری استان فارس ، اتهام تبانی در معاملات دولتی و اختلاس ، دستگیری م ب در پتروشیمی شیراز ، دستگیری مدیرعامل و معاونین پتروشیمی شیراز ، دستگیری چهارمین مدیر انتصابی عبدالملکی ، سهامدان عمده پتروشیمی شیراز ، برکناری مدیرعامل پیشین پتروشیمی امیرکبیر برای فیش های نجومی و انتصاب در پتروشیمی شیراز ، خبر فیش‌های نجومی پتروشیمی امیرکبیر ، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری مدبران اقتصاد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس ، سهامداران عمده پتروشیمی شیراز ، علل دستگیری مدیرعامل پتروشیمی شیراز ، م ب پتروشیمی شیراز کیست ، مدیرعامل پتروشیمی شیراز کیست ، مدیرعامل پتروشیمی شیراز کجاست ، حامیان انتصاب مدیرعامل پتروشیمی شیراز ، اختلاس و تبانی در پتروشیمی شیراز ، نحوه دستگیری مدیرعامل پتروشیمی ، تبعات دستگیری مدیرعامل پتروشیمی شیراز ، روابط عمومی شرکت پتروشیمی شیراز ، اتهام منجر به بازداشت مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز ، بازداشت مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز ، شرکت پتروشیمی شیراز در بورس ، اثر بازداشت مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز روی سهام این شرکت ، شرکت پتروشیمی شیراز کجاست ، تولیدات پتروشیمی شیراز چیست ، آشنایی با شرکت پتروشیمی شیراز ، مدیر منصوب عبدالملکی بازداشت شد ، بازداشت مدیرعامل و ۲ معاون پتروشیمی شیراز ، اولین واحد تولیدی صنایع پتروشیمی ایران ، فساد در پتروشیمی ها ، روش های فساد در پتروشیمی ، دستگیری مدیرعامل پتروشیمی ، سوابق دستگیری مدیرعامل ها در پتروشیمی ، فساد ستیزی در پتروشیمی
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین