پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۳۸۷۴۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
دوره سرپرستی علی عسگری در بانک مسکن حدود دو ماه دیگر به اتمام می‌رسد و طبق قانون مدت زمان دوره سرپرستی نمی‌تواند بیش از ۶ ماه باشد این درحالیست که هنوز تکلیف مدیریت این بانک مشخص نیست و وزارت اقتصاد در حال استخاره گرفتن است.

شعار سال:  بدون شک باید دوره مدیریت شایان بر بانک مسکن را پرحاشیه‌ترین دوره مدیریت این بانک توسعه‌ای دانست. حجم مسائل ایجاد شده در دوره مدیریت شایان آنقدری زیاد بود که اگر بین کار‌های انجام شده و حاشیه‌های شکل گرفته وزن یکی بیشتر باشد به تعبیر بسیاری از مدیران ارشد این بانک، کفه ترازو به سمت حاشیه‌ها سنگینی می‌کند.

مدیری که با وجود بازنشستگی بر صندلی بانک مسکن تکیه زده بود و جدا از مسائل داخلی بانک همین موضوع موج وسیعی از انتقادات را به سمت بانک مسکن نشانه می‌رفت. فشار‌های مضاعف نمایندگان مجلس و صیانت از برند بانک مسکن در نهایت موجب تغییر مدیر پر حاشیه‌ای شد که حرف و حدیث در موردش آنقدر زیادست که اگر بنا باشد به همه آن‌ها بپردازیم باید پرونده ویژه‌ای در رسانه را از این جهت مفتوح کنیم.
بانک مسکن را با سرپرست نمی‌شود اداره کرد اما….

اوایل مهرماه امسال علی عسگری به عنوان سرپرست بانک مسکن منصوب شد و انتظار می‌رفت با توجه به حساسیت‌های موجود و نقش آفرینی مؤثر این بانک در نهضت ملی مسکن خیلی زود حکم علی عسگری از سرپرستی به مدیرعاملی تغییر کند و یا فرد جدید به عنوان مدیرعامل معرفی شود

متأسفانه باید اذعان کرد موضوع اداره سازمان‌ها و بخش‌های کلیدی در کشور با سرپرست سابقه‌ای طولانی در نظام اداری کشور دارد که باید این مسئله را میوه حاصل از نهال تغییر مشی مدیریتی از توجه به تخصص و تعهد به تنزل به رابطه و شخص محوری تعبیر کرد.

مراجعه درست به قانون مشخص می‌کند که مدت زمان سرپرستی برای ادارات و سازمان‌های دولتی سه ماه است که یک دوره نیز قابل تمدید خواهد بود. اما نکته قابل توجه اداره جایی مانند بانک مسکن که هیچکس نمی‌تواند منکر اثرگذاری قابل توجه آن در طرح‌های عمرانی کشور باشد این است که یا وزارت اقتصاد به جمعبندی خاصی برای معرفی فرد جدید به عنوان مدیرعامل این بانک نرسیده و یا تردید‌هایی درباره تغییر حکم سرپرستی علی عسگری به مدیرعاملی وجود دارد که در هر دو صورت مردم تاوان گذر از این دو راهی را خواهند داد.

چنین بلاتکلیفی بزرگی که اختیار عمل و برنامه ریزی را در حوزه مدیریت به شدت کاهش می‌دهد موجب خواهد شد تا نبض حرکتی بانک مسکن که این روز‌ها در پروژه‌های بزرگی سهیم است به کندی بزند که نتیجه آن جز ضرر و زیان مردم نیست. خطاب به وزارت اقتصاد باید گفت که شتر سواری دولا دولا نمی‌شود پس اگر بناست که علی عسگری به عنوان مدیرعامل بانک مسکن معرفی شود در این امر تسریع شود و اگر شخص دیگری گزینه مدیرعاملی بانک مسکن از سمت وزارت اقتصاد است نیازی به استخاره گرفتن نیست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رصد روز، تاریخ انتشار:۷ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۸۸۵۳، rasaderooz.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین