پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۸۳۶۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
شعار سال در خبری، اقدام به افشای ۱۱ انتصاب در حال دنباله گیری یا به وقوع پیوسته در بانک مسکن کرد. پلیس فتا در همان شب تعطیل، درخواست پائین کشیدن فوری خبر را نموده و ادعا نمود که حکم قضایی دارد. هرچند هیچ حکمی تاکنون برای این پایگاه ارسال نشده است و از طرف دیگر، درخواست جلسه فوری با مدیران این بانک توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال داده شد که پاسخی دریافت نکردیم. البته دوستان بانکی ما خوب می‌دانند که این نوع رفتار‌ها با یکی از پایگاه‌های خبری پایه کشور چه هزینه‌ای خواهد داشت و مثلث سه گانه اطلاع رسانی ، نظارت و بازرسی و امنیت ، حقوقی و قضایی چگونه عمل می‌کند. حال نود اقتصادی خبر از ارایه وام‌های خاص می‌دهد. آقای محمود شایان، اگر اطلاع نداری که باید پاسخگو باشی. اگر هم مطلع هستی، بشکل خاص‌تر باید پاسخ بدهی. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و ما هم گروه گام دومی. دوره دور زدن و یار جمع کردن‌ها را جمع خواهیم کرد. ان شاالله متوجه خواهی شد عزیز. اما مطمئن باش در خصوص شخص شما رعایت انصاف کامل را تاکنون کرده ایم. از حاشیه‌های بانک ملی گرفته تا شرایط مدیریت در بانک مسکن. منتظر دریافت توضیحات تکمیلی درخصوص خبر نود اقتصادی و جوابیه‌ها و توضیحات رد و بدل شده هستیم.
شعار سال: درحالی‌که مردم عادی برای دریافت ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن از بانک مسکن درحال حاضر باید حدود ۱۱۱ میلیون تومان برای اوراق هزینه کنند که عملا از آن وام فقط ۳۶۹ میلیون تومان می‌ماند، اما ادعا شده که بانک مسکن در یک اقدام قابل‌تامل هرماه ۲۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خارج از بخش مسکن، بدون رسوب و فقط با یک ضامن به کارکنان دیوان محاسبات می‌دهد. «نود اقتصادی» ادعا نموده ،طبق اسنادی که به دستش رسیده است، ظاهرا این تسهیلات با توافق بانک مسکن و دیوان محاسبات پرداخت می‌شود.

فارغ از اینکه این رانت اعطایی به کارکنان یک دستگاه عمومی، کاملا ضدعدالت بوده؛ در این میان سوال این است که چرا باید یک دستگاه نظارتی وابسته به مجلس شورای اسلامی به‌جای نظارت و رصد رفتار بانک‌ها با مردم، خود از این قدرت نظارتی برای دریافت رانت استفاده می‌کند؟
 
انتشار سند نامه‌های معرفی کارکنان دیوان محاسبات به بانک مسکن برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی؛ چه کسی دروغ می‌گوید؟
 
نامه‌های متعددی از سوی حسابرس کل هیات چهارم امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات خطاب به محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن وجود دارد که ماهانه چندین نفر از کارکنان دیوان محاسبات را به بانک مسکن معرفی کرده است.
 
مثلا جوابیه بانک مسکن : 

بانک مسکن در واکنش به این خبر و در قالب جوابیه‌ای ، هر گونه تفاهمنامه میان دیوان محاسبات و بانک مسکن را به طور کامل رد کرد و وجود آن را خلاف واقع دانست.
 
باز هم بانک مسکن و باز هم حاشیه‌ها، وام دهی خاص به کارکنان دیوان محاسبات + تکذیبیه و اصرار به حقانیت
این در حالی است که طبق اسنادی که به دست خبرنگار «نود اقتصادی» رسیده نامه‌های متعددی از سوی محمدرضا کیانی حسابرس کل هیات چهارم امور اقتصادی و زیر بنایی دیوان محاسبات خطاب به محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن وجود دارد که ماهانه چندین نفر از کارکنان دیوان محاسبات را به بانک مسکن معرفی کرده است.

«نود اقتصادی» می گوید: یک نمونه از این نامه‌ها را با اسامی مخدوش شده منتشر می‌کند و ده‌ها نامه دیگر نیز در این زمینه در اختیار خبرنگار «نود اقتصادی» هست که قبلا برای روابط عمومی دیوان محاسبات و بانک مسکن هم ارسال کرده بود.
 
اصرار نود اقتصادی به حقانیت ادعای خود : 

نود اقتصادی می گوید با وجود چنین نامه‌های واضحی مشخص نیست روابط عمومی بانک مسکن چطور در جوابیه خودش با صراحت وجود هرگونه تفاهم با دیوان محاسبات را کذب دانسته است؟ آیا حتی بدون وجود تفاهم نامه، ارایه این گونه تسهیلات را تکذیب می کنند؟ آیا ارایه این نوع تسهیلات را جزو اختیارات قانونی مدیرعامل یا گروهی خاص از مدیران بانک می دانند؟

چنانچه بانک مسکن روی ادعای کذب خود بر عدم وجود تفاهمنامه پافشاری کند «نود اقتصادی» این آمادگی را دارد که تمامی نامه‌ها را منتشر کند.
 
باز هم بانک مسکن و باز هم حاشیه‌ها، وام دهی خاص به کارکنان دیوان محاسبات + تکذیبیه و اصرار به حقانیت
 
پیشنهاد ما به همکار رسانه ای ، کشاندن موضوع به کمیسیون اصل 90 مجلس، افشای کامل نامه ها ، ارسال نامه ها به دستگاه های امنیتی ، بازرسی نهاد و همچنین بازری دفتر مقام معظم رهبری است . 
مدیران دولتی باید کم کم متوجه شوند که وظایف و حدود اختیارات رسانه های تخصصی، محدود به اطلاع رسانی و حساس سازی عمومی نشده و دارای لایه سوم مداخلات نظارتی- بازرسی- امنیتی و لایه سوم پیگیری حقوقی و کیفری موضوع هم می باشد. 
 
بانک مسکن با قاطعیت این موضوع را رد کرده در حالیکه سرنوشت نامه ، حکایت از توافقات حضوری دارد. منتظر دریافت توضیحات بانک مسکن هستیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نود اقتصادی، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۱۴۹۶۸۸، www.۹۰eghtesadi.com
اخبار مرتبط
برچسب ها: وام بانک مسکن به نورچشمی ها ، انتصابات رانتی در بانک مسکن ، انتصابات فامیلی در بانک مسکن ، وام 100میلیونی بانک مسکن به کارمندان خودش ، تخلفات بانک مسکن ، نامه‌های معرفی کارکنان دیوان محاسبات به بانک مسکن برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ، انتشار سند نامه‌های معرفی کارکنان دیوان محاسبات به بانک مسکن برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ، معرفی کارکنان دیوان محاسبات به بانک مسکن برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ، وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای کارکنان دیوان محاسبات ، رانت بانک مسکن برای پرداخت وام به کارکنان دیوان محاسبات ، محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن ، مدیرعامل بانک مسکن به سوالات پاسخ نمی دهد ، عدم پاسخگویی مدیرعامل بانک مسکن به شائبه های این بانک ، معرفی کارکنان دیوان محاسبات به بانک مسکن برای دریافت وام ، هرماه ۲۰ فقره تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی خارج از بخش مسکن توسط بانک مسکن ، افشای ۱۱ انتصاب در بانک مسکن ، ویژه بینی کارکنان دستگاه نظارتی توسط بانک مسکن ، سوال از دکتر بذرپاش با قید فوریت ، بررسی فسادهای احتمالی در دستگاه های نظارتی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۱
0
0
واقعا چه خبذه توی بانک. این حد اخبار مرتبط رو کسی پیگیری نکرده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
خوشم میاد شعار سال شهرام مهرام سرش نمی شه و بفهمه مدیر داره کج میره،قطار از روش رد می کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
0
0
چه طونه بابا جون. چه تونه؟ آب رو بریزید همون جایی که می سوزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین